Bra träningsvecka

Jag ligger redan i sängen trots att klockan bara är lite efter åtta, men jag laddar för sista jobbveckan och ser fram emot lite ledighet. Jag summerar denna veckan dock som en bra träningsvecka:
 
MÅNDAG: 1 timmes gymträning med mestadels fokus på styrka, så välbehövligt!
 
TISDAG: 1 timmes cykling och jag grät nästan av lycka efteråt då jag senast satt på cykeln för en månad sedan och nästan då grät för att jag inte kunde cykla för att foten gjorde så ont. 
 
På onsdagen var jag hos fysioterapeuten och gjorde ultraljud på foten igen för att se om frakturen har läkt. Det var precis som jag har känt den senaste tiden att det går åt rätt håll. Jag går mycket bättre, men jag kan absolut inte springa än och frakturen var inte läkt helt och hållet så löpningen får vänta ett tag till. På onsdagen blev det ingen träning. 
 
TORSDAG: 1 km crawl innan jag mötte upp Nathalie i simhallen för lite bröstsim. Vi simmade 1100 meter så totalt 2,1 km.
 
FREDAG: Simmning igen. Denna gången med Evelina. Jag började dock simma innan hon kom så det blev längdrekord för min del med 3000 meter. Jag kände mig så jäkla stark i vattnet trots en veckan med dålig kost. Det kändes som att jag fick till en bra teknik och psyket fick sig även prövning när två män i triathlonkrisåldern kom och trodde dom ägde stället. Synd för dom att det fanns gott om Powerwoman på plast ;-)
 
LÖRDAG: VILA
 
SÖNDAG: 90 minuters cykling
 
Jag är så nöjd med veckan och hoppas att jag sakta med säkert kan bygga upp kroppen nu och göra den redo för mycket träning framöver. 
 
/Johanna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0