Väggformsbyggnad och korvgrillning

Idag började vi med inriktningsvalen, alltså husbyggnad. Först hade vi teori i en timme tillsammans med C-klassen. Sedan var det lunch och då träffade jag Elin och åt med dom. :) Efter det började vi med att bygga väggformarna och vi skulle arbeta två och två, så jag arbetar tillsammans med Albin. Arbetet gick bra och det var ju jättevarmt, men det är skönt att få vara ute hela dagen i värme och sol! :D
Vid tvårasten fick vi grillad korv, dricka och frukt för att vi hade varit så duktiga och städat igår. Det var jättegott och perfekt i solskenet!:D



Till sist hade vi lots (vi som ska bli snickare). Och vi skulle bestämma klasserna själva, vilka 4 som ska med C-klassen och vilka 10 som ska gå i A. Jag tänkte att hur fasen ska det här gå! Vi kommer aldrig komma överrens, men det gjorde vi och jag kommer hamna i BPHU08A och jag tror att det kommer bli skitbra! :D

Efter det slutade vi och jag gick hem och lagade mat, duschade, pratade lite med Magda och nu ska jag se på tv:n och plugga på byggkunskapen.

Ha det bra!

/Johanna



KAN HÄGG GÅ OCH SLÄNGA SIG I VÄGGEN?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0