Ställningsbyggare :P

Hej! :)

Vaknade av att det ösregnade ute... Typiskt tänkte jag, nu blir det regn hela dagen när vi ska vara ute och bygga ställning. Men regnet upphörde precis när jag cyklade iväg och väl framme vid nybygget höll jag på att köra över en grupp människor som stod i kröken vid grindarna till nybygget (fråga mig inte vad dom gjorde där för det vet jag inte)... Bra jobbat, Johanna! :P Men jag kom i en sån jädrans fart där vid kröken, men jag körde slalom förbi dom, utan att ha ihjäl någon hehe... ;)

På tal om fartdårar... När vi cyklar till skolan för att äta kan typ vad som helst hända... Byggelever som kör kors och tvärs, hit och dit i full fart vid Maxi. Folk tutar rätt ofta på oss hehe... Och idag när vi precis var framme vid skolan kom Sonny i full fart i kröken, innan vi skulle ställa ifrån oss cyklarna och sladdade som bara den, precis framför en bil och det var ju ett under att han inte välte med cykeln och blev överkörd av bilen. Dom i bilen fick typ ryck eller nåt och tutade på oss flera gånger. Hahah, vad jag skrattade. :P Om ingen blir överkörd tills vi slutar trean är det ett under! ;)

I matsalen kan det nästan också hända vad som helst, oftast slutar allt med matkrig och om vem som ska få allas rester och slänga all mat... :P

Det där var lite onödig fakta. Hur som helst: Idag var Johanna duktig och tog kort på våran ställning, dock så blev det inte så bra för kortet är taget ifrån sidan, men men...

Jag har i alla fall bestämt mig för att jag inte vill bli ställningsbyggare för det är grymt tungt och jobbigt, men väääldigt roligt. Om jag däremot hade varit biffig och stark som en björn hade det inte varit något problem. Men fy så jobbig det var idag när vi skulle ha upp det sista bomlaget på 9 meters höjd, eftersom jag är kortast och orkar minst fick jag stå längst ner och langa upp varje trall på flera kilo. Dessutom väger dom ännu mera när det har regnat. Jag fick typ stå på tå för att Henke skulle nå den och han fick böja sig, men vi fick upp alla 30 stycken, men det var verkligen jobbigt. Som ensam tjej bland en massa killar vill man gärna inte inse att man är typ svagast och orkar minst, men jag har insett att det är nog så, men inte ger jag upp för det, utan jobbar istället dubbelt så hårt. Bara för att man kanske inte orkar lika mycket så betyder det inte att det inte går.. :P Det gäller till att vara envis, annars skulle det inte gå! ;)

Vi är nästan klara med våran ställning, men sen så ska den ju rivas också... ;)



Den här Monsonställningen har vi inte byggt, utan det gör några andra i våran klass. Men den är mycket lättare än våran som väger ton...:P



/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0