Ställningsbyggnad

Heeej! :)

Dom här två sista skolveckorna innan jul har vi bygg, så veckorna lär ju gå ännu fortare nu. :D

Våran klassföreståndare Mats är sjuk och har varit det ett tag nu, men förhoppningsvis så är han på bättringsvägen. Däremot så är han sjukskriven fram tills jul, men han har lovat att komma och titta till oss då och då. ;) Idag var han och pratade lite med oss och informerade om vad alla skulle göra och självklart hamnade jag på Hakiställningen med tre andra till. Dessutom har det ösregnat hela dagen, så det har runnti ner vatten i nacken ifrån hjälmen titt som tätt och handskarna kramade jag ur från typ en liter vatten, härligt. :P Men det är bara till att bita ihop och vänja sig vid att arbeta i alla sorters väder. ;)

Det var riktigt kul att bygga ställning när man hade kommit igång, men det hade varit ännu roligare om inte allt hade varit så jädrans tungt... Ett bomlag väger typ ton och man måste verkligen tänka på hur man lyfter och langar och att man framförallt inte tappar det... Och det gäller verkligen att bita ihop och inte tappa fokus när man står på flera meters höjd och balanserar längst ut på endast ett bomlag och ska ha upp en spira som är flera meter lång och som väger 17 kg alldeles själv... Men allting går om man bara vill! ;)

Nu ska jag börja med maten tills Magda kommer hem! :)

Sedan blir det ännu mera plugg för jag har prov i liftutbildning imorgon!

/Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0