Håkan Hellström

Det är något speciellt med Håkan Hellströms låtar...

Precis Som Romeo

Kan du älska mig,
som luffaren älskar landsvägen?
O kan du älska mig,
som rumlaren älskar nattlivet?
Kan du älska mig,
som dom unga älskar revolutionen?
O kan du älska mig,
som den ängslige älskar gryningen?
Kan du älska mig,
som studenten älskar att drömma?
O kan du älska mig,
som måsarna älskar takåsarna?

Vill att du älskar mig,
men jag vill att du lämnar mig med
Jag vill att du älskar mig,
men jag vill att du lämnar mig med
Jag vill att du älskar mig,
men jag vill att du lämnar mig

Ja, skulle du älska mig,
som ett slavskepp älskar lasten?
O kan du älska mig,
som raketen älskar explosionen?
Kan du älska mig,
som Huckleberry älskar floden?
O kan du älska mig,
som trottoaren älskar förloraren?
Och kunde du älska mig,
om jag föll... i tusen bitar?
O kan du älska mig,
som tjackpundarn älskar sin barndom?
Kan du älska mig,
som Theo Jensen älskar gitarren?
Som en gammal
Ja, som en gammal vän

Som jorden älskar månen?
Som sjömannen älskar haven?
Som tågen älskar rälsen?
O som fångar älskar flykten?
Som barnen älskar julen?
Som korten älskar turen?
O som Romeo älskar Julia?
O som jag älskar dig?

VERKLIGEN VÄRD ATT LYSSNA PÅ!!!


Kommentarer
Postat av: Pelin

Bara för att du tjatar om Håkan ska jag nog ta och vara olaglig och se om det verkligen är värt det. Jag lovar att höra av mig om jag gillar det jag hör ;P

2009-02-18 @ 13:31:54
URL: http://elstrumpan.blogg.se/
Postat av: J.M

Svar till Elin: JA!!!Gör så!!! :D

Ladda ner "Nåt Gammalt, Nåt Nytt, Nåt Lånat, Nåt Blått"! Den är bäst!!!

Du kommer inte ångra det... I PROMISE!

Du gillade ju "Grupptryck" så då kommer du gilla det här också.... ;)

2009-02-18 @ 14:15:33
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag kan älska dig som Brownie älskar havet, och jag kan älska dig som hatten älskar huvudet.

Men kan du älska mig som du älskar prickarna, och kan du älska mig som snöflingorna älskar kylan?

2009-02-18 @ 15:08:39
Postat av: J.M

Ja,det var ju en ny version...

Håkan kanske kan ändra texten lite...

2009-02-18 @ 15:13:23
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/
Postat av: Pelin

det är ju ett helt album Nått gammalt, nått nytt... och dessvärre får jag inte ner ett skit av honom. Har bara fått ner en låt "Precis som Romeo" och den var faktiskt värdelös. Som jag har sagt innan, han sjunger dåligt! :P

2009-02-18 @ 15:39:00
URL: http://elstrumpan.blogg.se/
Postat av: J.M

Svar till Elin: NEEEEJ! DET ÄR DU SOM HAR DÅLIG MUSIKSMAK I SÅNNA FALL!!!

2009-02-18 @ 16:16:47
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0