Tisdag

Vaknade med en väldigt kelig katt i ansiktet och väl uppe så var det bara till att göra iordning frukost till Albin och mig. Efter att ha ätit klart så gick jag ut i skogen med Brownie så att hon fick springa av sig.
Det är precis det här mitt lov består av: Ta hand om lillebror som är besatt av CS och vill inte göra något annat och en galen hund med hur mycket energi som helst, som inte ens tillhör mig...
Sen har jag ju även två katter att se till också, Pepzi och Zingo, och dom är så bortskämda så dom skriker efter mat hela tiden.
Visst längtar man ner till Kalmar ibland, där får man vara helt själv i lugn och ro UTAN några jobbiga syskon. Okej, lugn och ro är det väl inte riktigt med tanke på Hägg, men nästan i alla fall. ;)

Det bästa med lovet är väl ändå att jag slipper jobba på bageriet och får sova istället. :)
Fy fan för nattarbete!!!

Nu ska jag snart göra mat till den här jobbiga ungen...

Hoppas att ni som läser får en bra dag i alla fall! :)

Kommentarer
Postat av: Pelin

glöm inte att du har underbara vänner du kan höra av dig till om du har tråkigt. Som sagt, mitt lov är lika händelselöst som en tom och kall vinternatt, som sagt, jag är alltid ledig ;)

Du kan ju alltid lära dig att spela CS och spela med honom xP

2009-02-17 @ 14:48:05
URL: http://elstrumpan.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag vill inte hellre än att ta hand om världens bästa hund, men jag måste jobba. Vi kan ju byta om du vill ;)

2009-02-17 @ 15:57:58
Postat av: J.M

Svar till Elin: Jovisst är det tråkig, men jag hinner ju inte med nåt annat än att laga mat, gå ut med hunden, se till så att Albin inte bränner ner huset o.s.v...

Jag önskade att jag också jämt var ledig och inte hade några syskon hemma att se till eller en jobbig hund att gå ut och gå med...

DU HAR DET BRA ELIN!

Glöm inte det! ;)

2009-02-17 @ 18:52:41
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/
Postat av: J.M

Svar till Evelina: Ja, jag byter gärna!Jobba och samtidigt tjäna pengar är mycket roligare!

2009-02-17 @ 18:54:14
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0