Förberedelser inför "Latitud 57"! :)

Idag samlades vi kl: 08:00 på Brädholmen i Oskarshamn och gick igenom vilka alla var och vad alla skulle göra. Vi började med att hjälpa till att bygga den stora scenen i väntan på att... ja, vad hette han nu igen? Var det Sture, Ture (Christians pappa) eller vad hette han nu igen. Jag glömde bort det hela tiden och kommer inte på det nu heller, men det var i alla fall han vi skulle bygga nattklubbsområdet med.

Jag tyckte inte alls att vi var särskillt mycket folk för ett sånt här krävande arbete, men allting gick i en rasande fart framåt.:)

Det var en massa killar ifrån fotbollslaget bland annat och dom var hur tafatta som helst. Det var en kille som sa till Christian och dom "Dom här två tjejerna är med överallt och tar i där det behövs, medans det står 10 killar och bara glor på dom och fattar inte vad dom ska göra..." ;) Haha, det tyckte jag var lite roligt. :D

Magda
var pepp! :)









Mycket vatten gick det åt i värmen! :P



Två gubbar från Bygghemma kom och skulle visa var dom ville ha sina klistermärken, eftersom dom har sponsrat och dom satte dit en. Sedan skulle vi sätta fast en på varje låda eller bardisk eller vad man nu ska kalla det och det blev inte bra för klistermärket smälte i värmen, så det blev jätte snett...
Sedan kom Christian och inspekterade problemet och ja till slut så blev det nog bra. ;)



Stora scenen



Dessa lådor ska det vara ljus i och det står en bokstav på varje så det bildar ordet "Latitud 57". Det kommer bli väldigt häftigt. Magda och jag sa det att om vi inte kommer in på nattklubbsområdet bara för att vi är 17 ska vi säga att vi har byggt hela alltet, så det så! :D



Lilla scenen



Våra staket som vi gjorde för två och en halv vecka sedan, sattes även upp. Christian frågade om vi hade märkt dom eftersom det är vi som har gjort det. :)



Även tidningen kom (OT) och kom fram och satte sig framför oss och tog minst 10 bilder när Magda och jag höll på med sidorna till lådorna och till slut kunde jag inte hålla mig för skratt så jag började gapflabba och undrarde hur många bilder han skulle ta egentligen... :)

Solen steeekte och nu har jag värsta fula bondbrännan efter t-shirten och jag är knallröd i ansiktet. :S Det var hur varmt som helt i byggbyxor, så på söndag får det fasen bli shorts. ;)
När vi skulle säga tack och hej då till alla sa Sofie att solen verkligen hade tagit på oss och det hade den gjort på henne med för hon hade konturer ifrån hennes stora solglasögon, haha stackarn...

EXTREMT roligt var det i alla fall att vara med om något sådant här och ett STORT tack till "Latitud 57" gänget för en mycket lyckad dag! :D

Festivalen kommer bli bättre än bäst! :D NU LADDAR VI INFÖR IMORGON! :D

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0