Lördag

Idag har vi firat Evelina som tog examen i historia igår. Släkten har varit här och vi har ätit en massa god mat. :P
Igår var vi alltså på Kalmar slott på Evelinas "skolavslutning" och efteråt var vi på Italia och åt. :)

Inga bilder blev bra och ja, vi blir helt enkelt inte bra på kort (tror det ligger i släkten ;))...
Dessutom kändes det som istid och blåste som bara den (som det alltid gör i Kalmar).



I skolan hade vi då världens största prov i byggkunskap och fy fan vad svårt det var!

Till sist hade vi idrott och jag tänkte först inte vara med eftersom jag var tvungen att stressa iväg till Evelina i så fall, men jag var med och det ÅNGRAR JAG DJUPT!!! När vi skulle börja lektionen började det att ÖSREGNA!!! Och vi fick antingen välja att spela fotboll eller springa Ängö två varv! Och ja vad fan skulle man välja... Det funkar liksom inte att spela fotboll med killarna för det är verkligen på liv och död! Så då var det ju bara ett alternativ kvar och ja, man kände ju att man levde! Jenny och Tilda sprang på som bara den i ösregnet så det var ju bara till att försöka hänga med i deras tempo och fy fan vad vi sprang. Folk i bilar skrek åt oss och man tänkte: "vad fan har jag gjort för att förtjäna det här?!" Efter cirka en halv timme och 5 km (två varv) var jag dygnsur och så ut som Frankenstein (mascaran hade ju runnit )...
ALDRIG MER!!!
Det var i alla fall sista idrottslektionen med Peter och det tackar jag för, byter ju lärare eftersom jag byter klass! :) Och det kan liksom bara bli bättre för han är hemsk!

Nu ska jag ut och springa med Brownie och Evelina cyklar brevid!

Ha det bra!

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0