Regnet det bara öser ner...

Sitter och blir bombaderad på msn av en massa folk, det är så typiskt för det blir alltid så när man har tänkt skriva lite i bloggen...

Sista måndagen innan skolavslutingen och idag fick jag skjuts in till Kalmar och åt samtidigt frukost i bilen. :P
Väl framme i skolan möttes man av en massa finklädda studenter som tjoade och skrek.
En del av oss hade då prov först i mätteknik och det var ju inte lätt...
Efter det skulle vi städa upp på byggården och alla (okej, inte alla) men en del är så tröga så dom bara sätter sig och glor när det finns tusen saker att göra. Dessutom fick vi sluta när allt var iordningställt, men inte fan blev vi klara tack vare att alla inte gjorde det dom skulle, så då får vi göra klart det imorgon...

Mitt i alltihopa kommer det en massa studenter som ställer sig och skriker till oss "Vem vill gå i ettan nu? Ingen, ingen... Vem vill gå i tvåan nu? Ingen, ingen... Vem vill gå i trean nu? Alla, alla..."
Helt ärligt så vill jag inte ta studenten just nu, det är lågkonjuktur och alla blir av med jobben och ungdomarna får inga jobb så, nej tack! Jag går hellre i skolan just nu och dessutom tror jag tvåan och trean kommer blir riktigt bra, jag hoppas i alla fall på det! :D

Imorgon ska vi flytta alla våra saker till nybygget och sen tror jag vi skulle få våra skåp också och jag får antagligen ett eget skåp i en egen barrack, det är så tråkigt att det inte är fler tjejer, utan jag blir ensam med cirka 100 killar varje byggvecka. Visst det är inget fel på killarna, men det hade ju varit liiite roligare med någon mer tjej, men det är bara till att gilla läget! ;)
Jag tycker det har varit mycket bättre att gå i en klass med många killar och endast ett fåtal tjejer än dom andra klasserna jag har gått i tidigare för det blir ett helt annat sätt. Tjejerna i klassen nu är ju helt klart skitsnälla och vi har skitkul tillsammans, men det har man ju med killarna också för det är ju alltid någon som ska vara rolig och få ur sig någon roligt kommentar! ;)

Jag saknar Magda som bara den! Det var evigheter sen vi sågs (känns det som i alla fall). Men om en vecka smäller det! Då ska vi till Oskarshamn tillsammans med en del av min klass och bygga staket till festivalen "Latitud 57". Det blir även en massa andra roliga saker vi kommer hitta på och vi ska även var med och bygga scenen och festivalområdet och även riva det efteråt, innan och efter festivalen! :D Det kommer bli skitroligt och man får ju även en massa erfarenheter och upplevelser! :D
Jag hoppas dock innerligt att det blir 1000 gånger bättre väder då, än vad det är idag...

En annan person som jag saknar är skitungen Elin! VAR ÄR DU? Du ska ju vara här nu! Du kommer ju ALLTID när jag har som tråkigast och livar upp stämmningen! Men på onsdagmorgon då ska hon vara här och fixa mitt hår och jag ska även göra hennes. :)

Ha det bra!

ROCK ON!

/Johanna :)

Kommentarer
Postat av: elin

Tihi, jag är ju på annat håll ;) Fast på onsdagmorgon kan jag liva upp stämningen ;)

2009-06-09 @ 11:10:15
URL: http://elstrumpan.blogg.se/
Postat av: J.M

Ja, jag har väntat på dig! Hade dötrist igår och du kommer ju alltid när jag har tråkigt och livar upp det hela, men inte igår... Men på onsdag(morgon) haha alldelse för tididgt, kommer du och det blir nice! :D

2009-06-09 @ 11:53:58
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0