SKOLAVSLUTNING!

Igår var det då alltså skolavslutning och Elin kom hit vid 06:30 och lockade mitt hår och jag gjorde hennes. :)
Det blev skitsnyggt, TUSEN TACK ELIN! :D <3



Vi fick skjuts till skolan och väl framme mötte jag två fina tjejer i korridoren, Jenny och Tilda. Vi gick in i klassrummet och även Frida dök upp+ alla killarna. Vi fick glass och en massa annat av Karin och Christian. :P













Jenny, Tilda och Frida : Jag har haft så oerhört roligt med er det här året och kommer sakna er något enormt mycket! Vi har kommit varandra så väldans nära och det blir nog så i en grupp med så många killar...
TACK för den här roliga tiden tillsammans! :) <3

Efter "klasstiden" pratade rektorn, det var musikunderhållning och även straffsparkstävling mellan de olika programmen. Sedan skiljdes vi åt och ja, det blev sorgligt och tråkigt och jag kunde ju inte hålla mig... Efter gråt och kramar gick jag hem och packade ihop mina saker eftersom det var dax att flytta hem. Mamma och Evelina kom och hämtade mig och vi var och åt och handlade lite.

Vä hemma så packade jag upp alla mina 1000- tals saker och sedan åkte jag till Magda. :D Väldigt kul att träffa henne! :) Vi cyklade runt med danslapparna, pratade med en massa folk, var hos Ingela och Stefan med "närvarolapparna", spelade kort och var och tittade på Albins fotbollsmatch.

Det var en rolig skolavslutning och ett år på gymnasiet har gått så himla fort! Jag hade nog aldrig kunnat föreställa mig hur livet skulle förändras den där soliga dagen då jag åkte ner till Kalmar med mitt pick och pack och första dagen i skolan. Man kände sig så liten och ensam bland hundratals elever och tänkte "Har jag verkligen valt rätt?". Men det har jag nog för gud så bra jag har trivts och för en gångs skull tyckt att det har varit roligt att gå till skolan. :D Dessutom har jag lärt känna så extremt många nya trevliga personer och fått en väldans massa kunskap. Det kan nog inte kännas mer rätt än så här!

Men vem fasen trodde att jag skulle gå bygg på Lars Kagg??? Om du hade frågat mig för cirka tre år sedan hade jag nog sagt estet eller något annat... Jag hade ju inte en tanke på bygg! Men det blev det och det ångrar jag inte en sekund på att jag valde! Det kunde ha blivit så att jag hade gått kvar i Mönsterås på lärling eller handels, men nej fy så tråkigt! Helt ärligt så hade jag nog gått in i väggen eller något om jag hade gått kvar i Mönsterås, träffa samma personer varje dag som man har gått med sen förskolan. Jag tror man måste ha förändringar i livet för att kunna utvecklas och inte fastna...

Jag hade nog heller aldrig kunnat föreställa mig hur det skulle bli i en klass med 20 killar, men det är fasen bättre än klassen jag hade på högstadiet. Det blir inget skitsnack och man kan umgås med alla och dessutom är dom ju så roliga att man inte kan hålla sig för skratt. :)

Alla lärarna som vi har haft har verkligen varit dom bästa! Man kan inte tycka illa om någon och dessutom har jag lärt mig så extremt mycket nya saker! :)

Jag tror jag har förändrats som person också, sedan jag flyttade till Kalmar. Jag har fått ett mycket bättre självförtroende än innan och lärt mig att kunna klara mig själv och inte vara bunden till andra. Livet blev verkligen helt annorlunda! Jag har varit ifrån min familj och mina djur cirka 5 dagar i veckan, inte kunnat träffa Magda lika ofta (det har nog varit det värsta!), slutade i kören och kunde inte fortsätta med alla andra fritidsintressen förutom dansen då. ;) Dessutom flyttade jag till en lägenhet i Kalmar och har bott där cirka 5 dagar i veckan. Det är ganska så stor skillnad från innan, lilla trygga Fliseryd där alla känner alla till en stor stad där man knappt känner en enda. Ja det har varit en stor omställning för mig. Men det gick bättre än jag trodde! Ussa (min faster) är världens snällaste och skämmer bort mig som om jag vore hennes egna barn. :)

Dessutom har jag nog aldrig haft så här lite läxor som nu, haha... Albin har fasen mer än mig och han går i 5:an! ;)
Men det blir ju så när man går en praktisk linje. :)

Jag skulle kunna skriva mycket mer, men det skulle bara tråka ut er ännu mer! ;)

Men som sagt; Det kunde inte ha blivit bättre och jag trivs verkligen JÄTTEBRA på bygg och på Kagg och i Kalmar. :D

Och jag ser fram emot 2 roliga år till och hoppas att det kommer bli minst lika bra som nu! :)

/Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0