Staketbyggande :)

Hej hej!

Gick upp vid 05:45 och åt frukost, gjorde mig iordning och Magda kom hit. :) Sedan åkte vi vidare till Kråkan i Oskarshamn och mötte upp Christian och några andra till. Efter det åkte vi vidare till Sandshult och började byggandet av staketet som ska vara på området på festivalen "Latitud 57". I början var det lite förvirrande för ingen förstod riktigt ritningen som Anders hade gjort. Efter mycket resonemang och disskusioner fick vi ihop en riktigt bra lösning. :) Magda och jag sågade cirka 92 stycken brädor eller vad man nu ska kalla det, som ska sitta på sidorna av "fötterna" som håller upp staketet. Det var en massa kapande i byggsågen och en massa olika vinklar till höger och vänster. Det var lite komplicerat i början innan vi redde ut åt vilket håll det skulle vara m.m, men sedan blev det riktigt bra och arbetet rullade på bra. :) Ett tag såg det ut som en riktig tomteverkstad; en limmade alla brädor, någon annan sågade upp bitar och en del skruvade ihop hela alltet. Det blev en riktig massproduktion bestående av 100 meter staket. Riktigt rolig dag och nu ser vi fram emot en härlig festival. :)

Tyvärr tog jag inga bilder under dagen, men det får bli nästa gång istället. ;)

Nu ska jag se på "Meangirls" och äta jordgubbar. :P

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0