Sjuk :(

Anledningen till att jag inte har skrivit så mycket här är för att jag mår jättedåligt... Det började igår i skolan efter lunch med yrsel och jag höll på att frysa ihjäl och det blev bara värre och värre. Så till slut när jag kom hem duschade jag och orkade kanppt inte laga någon mat och hade däremot ingen matlust heller... Så till slut så gick jag och la mig redan vid halv åtta med feber och en förskräcklig huvudvärk.
Jag hoppades innerligt att jag skulle kunna gå till skolan idag eftersom jag inte vill missa något på byggveckorna, men tyvärr så var det inte bättre idag. Så jag har legat i sängen hela dagen och orkade först nu  gå upp och ska försöka att slänga ihop lite mat nu...

Men först kan jag ju skriva om vad vi gjorde igår:
Precis som alla tisdagar hade jag sovmorgon till 10, så jag gick upp vid 7, gjorde mig iordning, cyklade iväg och köpte frallor, åt frukost och därefter kom Ussa och hämtade mig och vi åkte till Kalmar.
I skolan var det dax för morgongympa och den här veckan var det våran tur att arbeta med betong, med Stefan Woldt. Helt ärligt så har jag inte haft någonting emot han innan, men nu har jag insett att han är knäpp...
Han började med att berätta 1000 saker som vi skulle göra och som skulle bli klara innan lunchen (vi hade cirka 50 minuter på oss). Uppgifterna skulle vi dela upp i gruppen, men alla bara sprang åt olika håll (vilket sammarbete, NOT!), så till slut fanns det typ ingenting för Frida och mig att göra. Men inte var vi klara innan lunch? Nej, vi drog över på tiden med cirka en halvtimme, så lunchen blev förskjuten.
När vi hade ätit skulle vi lära oss att blanda betong och vi gjöt även i lågformarna, som vi har gjort tidigare. Till sist så skulle vi gå igenom vinkelslipen och alla var väl lite smårädda kan jag tänka mig för Woldt tar ju förgivet att vi fattar hur en sådan sak fungerar och om vi skulle göra något fel så får vi reda på det först efteråt...
Efter det hade vi en meningslös lots och när vi var klara gick jag hem...

Hoppas att ni som läser får en fortsatt bra dag i alla fall! :)

Själv mår jag skit... :(

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hej! Vi har nog åkt på samma förkylning. Det känns som om jag har badat i en isvak och sprungit in i en betongvägg med med huvudet först :( Men nu får vi vara positiva och hoppas att vi blir bättre innan vi åker till världens bästa stad: LONDON!!!

Krya på dig!

2009-03-11 @ 15:58:09
URL: http://evelinabrownie.blogg.se/
Postat av: Pelin

Jag förstod nästan att du var sjuk idag för jag såg dig inte vid lunch. Det låter inte heller kul att du har blivit sjuk just precis nu när du ska åka till London. Men jag hoppas innerligt att du kryar på dig ordentligt för det skulle vara synd att missa resan :) Puss och kram på dig <3

Och jag har haft en strålande dag kan jag lägga till :)

2009-03-11 @ 16:41:41
URL: http://elstrumpan.blogg.se/
Postat av: J.M

Tack så mycket för alla fina ord! :)

Det värmer och förhoppningsvis blir jag bättre tills vi ska iväg...

Du får krya på dig du med, Evelina!

Och till Elin: Bra att du har haft en bra dag i alla fall!

2009-03-11 @ 16:53:02
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/
Postat av: Fida

När Stefan sa om vinkelslipen att man kunde få skiten i pannan om bladet gick sönder och om man hade tur så skulle man kunna ta ut den genom en operation och sen fortsätta dagen, helt sjuk :P

2009-03-13 @ 18:50:17
Postat av: J.M.

Ja, den gubben är verkligen helt knäppp! Man blir ju livrädd i hans närvaro! :S

2009-03-18 @ 12:29:46
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0