Kanotorientering

Idag var det då alltså friluftsdag och Jenny och jag hade valt kanotorientering, men Frida hängde också med oss eftrsom att Tilda var sjuk. Jag och Jenny paddlade och Frida skötte kartan och tog även kort. :) Det första Jenny gjorde var att skvätta ner en kille så han blev dygnsur... Naturligtvis var det inte med meningen; Jenny bad om ursäkt, men trodde ändå att dom skulle skvätta ner oss som hämnd, så hon skrek "paddla på!" Haha, det var lite roligt. :P

Banan var rätt så lång och vi var till och med på andra sidan Ölandsbron, där det var rätt så djupt. Vi hade en väldans tur med vädret; sol och hur varmt som helst! :D SCHTEEEKIGT VÄRRE! ;)

När jag skulle springa upp på land och ta näst sista kontrollen går det förbi några pensionärer och plötsligt säger dom: "Här är det förbjudet att gå i land!" (På skoj alltså). Jenny trodde inte att dom skämtade med oss utan säger allvarligt "Men vi har orientering, så vi måste gå i land här!" Sedan börjar dom surra någonting om nakenbad och börjar gapflabba när jag "råkar" få ur mig ett svärord eftersom jag var tvungen att springa tillbaka och se om jag stämplade vid rätt kontroll eftersom det fanns två...
Vi lämnade den ön så snabbt vi kunde för dom där pensionärerna var ju lustiga alltså...

Vi tog alla kontroller och jag tycker att allting funkade väldigt bra och kul var det också! :D

















När vi var klara var det lunch och vi hade ingen engelska, så det resulterade i extra lång rast. Efter det svenska, då skulle vi göra klart rester och vi som inte hade några arbetade med slangspråk och skrev även utvärdering av kursen. Dessutom fick jag tillbaka mitt reflektionsprotokoll och jag fick MVG! :D Det kändes så himla bra eftersom jag har slitit som bara den med det arbetet! :) Till sist hade vi lots och sedan slutade vi. :)

Nu har jag läst lite på byggkunskapen och ska även läsa igenom trafiken och nöta Bonniers trafikskola...

/Johanna

Kommentarer
Postat av: Evelina

Grattis ditt schtekiga lilla mvg-barn. Jag har också köp saker til mamma, vi får höras av om vem som köpt vad. Ha det bra!

2009-05-27 @ 17:19:19
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/
Postat av: J.M

Tack så mycket! Men du jag har hört att det är rätt schteeeeeekiggggt i Hultsfred! ;)

2009-05-27 @ 20:49:58
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0