Onsdag

Vaknad alldeles för sent och var trööött, men det var ju bara till att skynda sig till skolan för vi hade nämligen nationella i matte först och det var svårt som bara den! Kanske inte riktigt som engelskan (den var nog värre!) men jag kan ju inte påstå att matten var speciellt lätt...

Efter rasten gjorde vi klart murningen och rev ner alltet lika snabbt. Till sist städade vi och efter det gick vi till nybygget (där vi kommer vara i 2:an) och kollade runt lite. Jag hade aldrig varit där innan, men det såg väl bra ut eller vad man nu ska säga... Jag har nära till skolan nu, men sen kommer det bli ännu närmare! Det är typ bara till att gå rätt över gatan och sen så är man framme! :)

Jag kommer antagligen få en egen barrack att bosätta mig i, haha. ;) Eftersom jag är den enda tjejen på hela bygg... Det är faktiskt lite tråkigt att vara ensam tjej ibland med en hel drös med killar. Det är helt sjuk alltså; av cirka 300 byggelever så består 99% utav det av killar, så borde det inte vara! Jag tycker faktiskt att det är liiite märkligt att det inte finns fler tjejer som söker till bygg för det är ju så jädrans roligt och det är inte så "tungt" och "jobbigt" arbete som alla tror för oftast lyfter man ju inte en sak själv utan man hjälps ju åt, det handlar ju mycket om samarbete! ;) Men tyvärr så har det nog blivit en negativ bild med tjejer i byggbranschen så det är nog därför inga tjejer riktigt "vågar" söka till byggprogrammet. Det var nog en hel del som hade förutfattade meningar om mig när jag började på Kagg (både lärare och klasskamrater) sen när dom väl ser att man kan och "orkar" lika mycket som killarna och kanske rent av presterar bättre så blir dom helt tysta och sen är det inte mer med det. Självklart måste man visa framfötterna och prestera bra (det kommer nog alltid vara en press man har på sig som tjej i byggbranschen). 
Däremot så finns det dom som verkligen stöttar mig till 100% och till och med tycker att det bara är roligt med en tjej på bygg! :D Men som sagt var; Det behövs FLER TJEJER i byggbrasnchen!!! ;)

Kände att jag behövde skriva av mig lite, men nu så är jag färdig och ska fortsätta med min bokredovisning!

/Johanna


Förresten här kommer det några bilder på min fina mur, dock så var jag så knäpp att jag började riva första skiktet och kom sedan på att jag måste ju ta kort på det! Typiskt mig...





Kommentarer
Postat av: Evelina

Tycker att muren ser bra ut. Det är bara att träna, för tänk vad du får mura när du ska bygga en herrgård åt mig :P

Ha det bra!

2009-05-14 @ 18:07:42
Postat av: J.M

Jo, visst går det an och mura ibland, men en hel herrgård! NO WAY!

2009-05-14 @ 21:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0