Onsdag

Vaknade och var trött som bara den, som tur var så fick jag skjuts till skolan; Det är ju sååå långt! ;)

Först hade vi engelska och gick igenom nationella och diskuterade filmen.
Efter det hade vi en jättelång rast, eftersom vi bara hade en kort engelska lektion. Frida och jag gick till bygghallen och diskuterade lite saker med Woldt.

Efter det var jag på möte (utan Frida tyvärr) med bygglärarna. Vi diskuterade anställningsintervjuerna och som tur var så var vi överrens om vem vi tyckte var bäst lämpad för jobbet. Det är faktiskt riktigt intressant att få äran att vara med på det här för någon gång kommer man ju själv att hamna i den här situationen, när man själv ska söka jobb. Alla lärare tyckte att vi hade gjort ett jättebra jobb och att vi tog uppgiften seriöst och det är ju självklart att man gör det, det är ju vi som ska ha läraren! ;)

Jag missade typ halva mattelektionen, men dom gjorde inget speciellt när jag kom tillbaka, utan vi fick reda på betygen i matte och dataknskap, samtidigt som det var någon tunering i luffaschack. Jag fick MVG i datakunskap i slutbetyg och guuud så glad jag blev! :D Sedan sa han att jag minst kommer få VG i matte A, men kanske till och med ännu högre beroende på nationella och då blev jag helt chockad! Synd att nationella var så svårt annars hade jag ju fått MVG, men ett VG ska man ju vara glad för också! Så jag är mer än nöjd! :D

Sedan var det en lång lunch och ingen god mat, så vi åt lite först och gick sedan till Maxi och köpte godis för att hålla humöret uppe resten av skoldagen. :P

På svenskan fick vi reda på betyget på våran uppsats och jag fick VG+ och jag är jättenöjd, men sedan sa hon att vi skulle "förbättra" den och kanske till och med få ett högre betyg. Då frågade jag henne om det var någon idé att jag förbättrade den och om jag skulle kunna få ett MVG i slutbetyg eftersom jag har fått det på typ allt vi har gjort nu. Då sa hon att det kanske "tynger" lite och sedan dissade hon mig...

Kort därefter säger hon till hela klassen: "Bara för att man förbättrar sin uppsats så betyder inte det att man får ett högre betyg". Då blev jag så förbannad och det tror jag hon förstod också, det var ju inte så jag menade, men jag ska visa henne att jag är värd ett MVG!!!!


Till sist hade vi trafikkunskap i tre timmar och jobbade med astra och lite med landsväg och människan. Nästa fredag ska vi ha prov på det också och då ska det fasen bli ett MVG, så jag får det i slutbetyg (men man vet ju aldrig).

Vi slutade typ en och en halvtimme tidigare, så då kom Ussa och hämtade mig och vi var och handlade och sedan åkte vi hem till Fliseryd.

Nu ska jag gå och duscha och se om det är något bra på tv:n!

/Johanna


Kommentarer
Postat av: elin

Jag fattar fortfarande inte hur man lägger in youtube klipp i bloggen :/

2009-05-20 @ 21:49:13
Postat av: Anonym

Oj oj det låter verkligen som om du får MVG i alla ämnen, inte dåligt :)

2009-05-21 @ 09:48:11
Postat av: J.M

Men Elin, om du går in på blogg.se och sedan klickar på "designa din blogg". Där står det verkligen precis allt du behöver veta om hur man fixar sin blogg. :)



Vi får ta och va någon dag, så att jag kan visa dig det! ;)



Det var längesen nu!

2009-05-21 @ 10:19:20
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/
Postat av: J.M

Haha, nej tyvärr har jag inte MVG i alla ämnen, utan snarare VG (okej, i några kanske det blir MVG, men långt ifrån alla). Men jag har insett nu att jag kanske kan mer än jag tror och kanske kunde få bättre betyg än VG i en hel del ämnen, men tyvärr är det liite försent att fixa det nu, när terminen snart är slut! ;)

2009-05-21 @ 10:32:11
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/
Postat av: elin

haha, men jag är lite smått trög och jag orkade inte läsa att på den sidan. Fast ja, vi får vara någon dag. Så får du visa mig :D Jo, det var ett bra tag sen nu, tyvärr.

2009-05-21 @ 15:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0