Skoldagen

När jag nästan var framme i skolan så fick jag ett sms av Jenny: "Vi behöver inte ha på oss byggkläderna idag". Faaan också! Jag byter liksom om hemma och går i byggkläderna till skolan eftersom jag har så nära hem och det känns onödigt att först ta på sig vanliga kläder hemma och sedan gå till skolan och byta om till byggkläder. Så det var ju bara till att gilla läget och gå omkring i byggkläderna för jag hann nämligen inte hem och byta om. Det stod bara på en lapp att vi inte behövde byta om idag och att vi skulle samlas i bygghallen. Det visade sig att vi skulle gå runt och kolla på alla på projektarbeten som 3:orna har gjort. Väldigt roligt att gå omkring i byggkläderna när typ alla andra hade vanliga kläder på sig... Typ, hej se mig jag älskar min självlysande gula tröja! ;)

Efter lunch skulle vi hur eller hur ha byggkläderna på oss för då skulle vi fortsätta med våra väggar. Vi gjorde klart armeringen och ska börja att bräda in väggen igen. Det var ju lite pill med armeringen för järnen var för korta och trummorna satt även i vägen, så då frågade vi först Bosse och han sa att vi skulle bocka järnen så dom passade, men när vi frågade Woldt så sa han att vi skulle skarva järnen. OKEJ! Lite smått förvirrade blev vi, men jag tror det blev bra till slut! ;)

Måste även säga att jag hittade MIN såg! Jag såg att Didrik stod och höll i en såg som det stod 0880 på och jag bara "Där är ju min såg!". Den har nämligen varit borta ett tag...

Det var dock mindre roligt när jag skulle gå och byta om för då hittade jag inte mitt kort in till omklädningsrummet. Så då sprang jag bort till lotsen. Sedan fick jag låna Tildas kort när vi hade slutat, så att jag kom in och tror ni inte att mitt kort ligger inne i mitt skåp. Jag är så jäkla knäpp som låser in kortet i skåpet! :P

/Johanna


Kommentarer
Postat av: Evelina

Typiskt dig att låsa in kortet. Jag tycker att du passar väldigt bra i neongult ;P

2009-05-05 @ 19:00:29
Postat av: J.M

Ja, det är ju konstigt att det inte har hänt innan...



I REALLY LOVE MY BYGGKLÄDER!!!!! <3

Ska börja använda den gula tröjan under kärnveckorna också! ;)

2009-05-05 @ 19:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0