Söndag

Så var snart helgen slut och idag har jag och pappa varit på Ödängla. Pappa håller på med badrummet och river upp golvet m.m för att lägga nytt golv. Jag fick i uppgift att se om det var någon bräda som var dålig på altanräcket och ja, det hela slutade med att jag rev hela räcket eftersom allt bara var "kex", alltså helt förstört...
Jag har börjat inse att det är nog inte meningen att jag ska ha något sommarjobb för det finns tillräckligt med saker att göra här hemma och på Ödängla ännu mera. Dessutom hade farfar några projekt som han skulle ha hjälp med, så det finns nog ingen risk att jag blir sysslolös...

Förrresten så var jag duktig och övningskörde Polon (stavas det så?) både till och från Ödängla. Det var längesen jag körde med växel nu och jag kan ju inte påstå att jag känner mig säker (pappa får ju ta tag i både ratten och växelspaken ibland), men nu är jag i alla fall en bit på väg. ;)

När vi kom hem åt vi mat och satt ute i solen och tro det eller ej, men nu har jag tagit tag i alla mina läxor. Kände att det var på tiden nu, det är ju sista rycket dom här två veckorna (sista kärnämnesveckorna! :D). Så nu sitter jag här med svenska redovisningen "Romeo och Julia" samtidigt som jag skriver reflektionsprotokoll på min bok, samtidigt som jag fyller i inackorderingslappen, samtidigt som jag bloggar.... :P Det är mycket på en gång nu!

Imorgon ska jag åka buss så jag måste gå och lägga mig tidigt ikväll för att orka med skoldagen. Jag och Frida (tillsammans med några andra byggelever) ska intervjuva 4 personer imorgon som har sökt till lärare på byggprogrammet. Det brukar faktiskt vara intressant.

Ha det bra!

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0