Idag är det verkligen inte min dag...

Först skulle jag hjälpa pappa att byta altandörr och när vi först skulle ta bort den gamla dörren, så bankade jag ut den och pappa stod ute och tog emot. När vi nästan hade fått bort den skulle jag bara slå lite till där uppe och drog hammaren i glaset istället.... Hur klumpig får man vara???
Jag kände direkt att jag fick något i ögat och sprang in på toaletten och alla kollade om de såg om jag hade fått in något, men jag är tveksam på om det var en glasbit eller inte, men något var det i alla fall. Pappa och mamma tyckte att vi skulle åka in och kolla upp det, men eftersom jag inte visste om det var glas eller inte och det blev även bättre till slut, så gjorde vi inte det. ;)

Sedan hängde jag med Magda, Berit och Marcello ner till Kalmar. Vi var på Hansa City, Giraffen och i lägenheten och lämnade av Magdas cykel och packning eftersom hon ska bo hos oss i fyra veckor framåt nu! :D
Vi var även och åt på pizzeria Milano och jag tog av mig hatten och la den på stolen bredvid och tänkte att nu glömmer du inte den där!

På bilen i vägen säger jag till Magda: "Nu vet jag vad jag glömde!"
M: Vad???
J: Tänk efter!
M: Plånboken?
M: Telefonen?
M: Nycklarna?
J: Neeej, tänk efter riktigt noga nu... Du ser vad det är jag har glömt om du bara kollar!
M: HATTEN!!!

Så mamma ringde ner till pizzerian, så jag ska hämta hatten imorgon! ;)

Men det är verkligen INTE min dag idag och hela helgen har jag varit helt förvirrad!!!

/Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0