Vilken dag!

Heeej! :)

Idag har jag varit ledig förutom att jag hade utvecklingssamtal vid 13:00.

Mamma och pappa kom först hit och hämtade mig och när vi skulle gå ner till bilen möter vi Hägg i trappuppgången. Mamma hälsade på han och gick sedan förbi. Jag sa ett snabbt heeej och fösökte sedan smita förbi, men då drog han tag i mig och frågar vart jag är på väg. Jag sa att jag skulle till skolan och då undrar han vad vi håller på att snickra nu och sedan börjar han prata om att han har arbetat på möbelfabrik och bla bla och bla och bla bla....
Jag höll inte på att komma därifrån!

Väl framme i skolan, så var det dags för utvecklingssamtal alltså och det gick jättebra (i början). Mats var nöjd med mig och tycker att det funkar jättebra i den nya klassen. Jag är också jättenöjd med allt förutom svenskan och det tog jag även upp.  Förstår aldrig vad svenskaläraren menar och tycker inte att vi lär oss något. Betygen har verkligen rasat sen vi fick henne....I ettan hade jag MVG rakt igenom, medans jag nu ligger på G. Mats vet att ingen av oss är så speciellt glad i henne och sa att om jag bara gör mig bästa så blir det bra...
Vem tror ni inte kommer in i klassrummet då??? Jo, svenskaläraren såklart! Hon är "medlots" i våran klass och frågade om jag hade några funderingar... Jag tänkte: "Ska säga som jag tycker eller bara sitta och låtsats som att allt är bra?". Jag sa som det var, att jag inte lär mig speciellt mycket, att det är tråkiga uppgifter och jag inte förstår mig på henne... Och herregud säger jag bara! Fy satan så arg hon blev! Hon började dra en massa och sa att jag inte hade förstått uppgifterna och när jag råkade avbryta henne mitt i en mening började hon skrika åt mig! Det slutar med att vi sitter där och tjafsar och hon ifrågasätter mig och frågar även om jag tror att jag är byggare om 15 år?! Vad fan har det med svenskan och göra och jag går ju inte bygg för att bli frisör!
Jag var så jävla förbannad efteråt och höll på att gå i taket...

Pappa, mamma och Mats förstod vad jag menade och var helt på min sida och när det väl var slut åkte vi till IKEA och åt mat och sedan var vi en sväng på Hansacity. :)

Efter det var vi här hemma och fikade och pappa lagade även min cykel. :)

Men jag säger då det: Det är ett under att jag har överlevt den här dagen...

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0