Tisdag

Hej! :)

Veckans värsta dag alltså; Tisdag. Det kan nog alla vi i BPHU08A instämma i. ;) Vet inte hur många gånger jag hörde hur någon klagade över den här dagen...

Vi har egentligen byggvecka, men bara för att idrott ligger mitt i schemat har vi byggteori hela dagen på skolan. Började vid tio och hade liftutbildning i två timmar.

Sedan var det lunch och maten var faktiskt god och det är ju rätt skönt att bli mätt när man går till fem... :P

Konstigt nog så lyckas det alltid hända en massa i matsalen också; Hälsade på målarna, Mattias fick nåt konstigt fnatt och började dra allt om när dom paddlade på idrotten och jag har nog aldrig sett han skratta så mycket...
En tjej tappade sin tallrik och fick fisk och potatis inklusive sås på sig. Alla glodde ju självklart på henne och dessutom blev det ett berg med mat på golvet. Killarna försökte sno min telefon ett antal gånger eftersom jag alltid lägger den på bordet för det bli lite trångt med den i fickan när man sitter ner...

Efter ett tag säger Simon; "Ligger maten kvar eller???". Naturligtvis så vänder jag mig om och ska kolla det och då tar ju Mattias självklart min mobil...

Förstår inte varför detta är sååå roligt...

Sedan var det då idrott och vi cyklade bort till Fredriksskans och hade friidrott; längdhopp, 100 meter, 400 meter och kula. Gick väl så där...

Till sist var det teori igen och då var det ju bara till att skynda sig att byta om och cykla tillbaka till skolan igen... Vi arbetade med stommar, kollade på ritningar och svarade på frågor. Egentligen skulle vi sluta vid 16:40 och jag tänkte att jag kommer aldrig hinna i tid till träningen, så jag skippade den. Men bara för att alla tjatade och skulle med fyrabussen och hinna hem till träningar och allt var det nu var, så slutade vi vid fyra, så jag hade ju hunnit att träna... :P

Men men; Ussa och jag gjorde mat när hon kom hem, vi har även satt upp gardinstången i "hobbyrummet" och jag har även fixat min cykel...

Imorgon blir det till att sätta kök igen! :D

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0