Brandövning?

Ja, även idag blev det brandövning. Igår var det ju i skolan och idag blev det mitt i idrottslektionen. Först så började larmet att ringa och sedan började en röst prata typ: "Varning! Varning! Brand har utförts i byggnaden. Lämna byggnaden omedelbart genom närmaste utgång..." Alla bara stannade upp och kollade på idrottsläraren som också såg förvirrad. Ingen visste väl egentligen om vi skulle ta det på allvar eller inte, men till slut så tog alla sina väskor och sprang ut.



Brandbilarna kom, men som tur var så brann det inte utan larmet hade utlösts av någon annan anledning.



Idrottslektionen blev det inte mycket utav, men vad gjorde det? ;)

/Johanna

Kommentarer
Postat av: Evelina

"Brand har utförts i byggnaden"... det låter som om någon eldat där med mening :P Ha det bra!

2010-04-13 @ 17:33:39
Postat av: Johanna

Haha, ja jag vet och jag vet inte hur många gånger jag stod och hörde den meningen och dom sa verkligen "utförts". Det kanske helt enkelt var någon pyroman eller nått. ;) Hälsa alla!

2010-04-13 @ 17:41:22
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0