Underbar dag :)

Heej! :)

Idag är Johanna glaaaaaaad! :D Det är helt enkelt en vääääldigt bra dag och varför undrar ni ju såklart då och detta ska jag minsann ta och berätta. ;)

Idag hade vi först matte och jag satt och peppade mig själv till att det muntliga nationella i svenskan skulle gå bra... och det gjorde det också. :) Alltså, jag tror inte ni riktigt förstår, men den här skiten har tygnt ner mig i snart en vecka och det har alltid funnits i bakhuvudet. Det är inte det att jag tycker det är jobbigt att stå och prata inför killarna i klassen. Det är faktiskt lättare nu än på högstadiet, men jag kände en sådan jävla press på mig själv. Just för att mitt argumenterande tal om alkohol som jag gjorde för ett tag sedan, tydligen var väldigt bra och nu ville jag ju inte vara sämre. Dessutom hade Sara bestämt att jag skulle vara först ut av någon anledning, antingen för att jag skulle lägga ribban högt och sätta press på de andra eller för att helt enkelt sätta press på mig. Nått måste det ju vara eftersom jag typ är i mitten på klasslistan. ;)

Hur som helst; Temat till det nationella var relationer och man skulle välja två verk ur texthäftet, antingen en bild eller en text och jag pratade om skilsmässor och det gick riktigt bra. Sara sa att det var kanon och det ända som hon kunde komma på som inte var så bra, var att jag pratade lite för snabbt i slutet.

När jag var klar så var det en väldigt stor lättnad och jag ville bara hoppa omkring och skrika eller nått för att få ut alla känslor. Efter det här kan dagen bli hur jävla fail den vill för jag är så jäkla nöjd. :D

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0