Måndag

Alltså det här kanske låter helt knäppt, men det känns så jäkla bra att vara tillbaka på jobbet. Hela helgen har man typ gått och deppat och tänkt: "Jag har inget liv!", men jo det har jag, haha. Det var det här som behövdes igen för att man ska börja uppskatta saker igen och även få ordning på livet. ;)

Jag har saknat att åka världens tråkigaste väg på totalt 11 mil tur och retur, frukost och lunch i barracken, gubbarnas prat och alla tråkiga skämt, dom otroligt sköna byggkläderna och jag får såklart inte glömma den snygga röda hjälmen. Jag har saknat att sätta en massa krångliga dörrar, borra en halv dag för att sätta några lister, bli utstirrad av allt och alla och allas kommentarer, säkerhetskontrollerna och alla tusen verktyg som man ska dra på. Ja, listan kan göras lång och allt kanske jag inte har saknat, men det känns i alla fall bra att vara tillbaka, "back on track" så att säga. ;)

Det gick faktiskt över förväntan när jag skulle upp idag vid fem. Jag flög nästan upp ur sängen och bilresan gick bra den med. Dock så kom jag inte in på OKG för mitt kort hade gått ut, så tidsplanen sprack med en gång när chefen blev tvungen att kasta om folket och jobben. Nejdå, tidsschemat ska vi nog kunna hålla ändån. ;)

Imorgon får jag i alla fall det nya kortet och då blir det full rulle inne på CSV. Idag har vi istället socklat och lagt stora tunga bänkskivor i sten. :)

Nu har mamma och jag varit i affären och mamma skrek flera gånger att jag körde alldeles för fort, men nej det gör jag inte. *Host* Till skillnad från vissa andra, nämner inga namn. ;)

Nu ska vi i alla fall ut och gå!

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0