Skolan

Det blev typ en (hel) timme i skolan. Så nödvändigt. Man hann typ bara känna in läget igen och inse att det är så här det ska va. Jag trivs väldigt bra i skolan och jag har sagt tidigare att precis som det är nu, så skulle jag kunna gå i skolan hela livet. ;) Men vi går ju i skolan utav en anledning och det är ju för att kunna gå vidare i livet och förhoppningsvis få ett arbete. ;)

För två år sen började jag gymnasiet och jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv tror jag. Ny stad, ny skola, ny klass. Ja fy fan va rädd jag var och när jag insåg att jag var ensam "byggtjej" så tänkte jag: "Va fan har jag gett mig in på egentligen?" Men 1:an var väldigt rolig, men sen i 2:an så skulle jag byta klass när vi valde inriktingar så då blev jag ensam tjej i en klass med 24 killar och då tänkte jag också: "Va fan har jag gett mig in på?".

Idag började jag 3:an (fy vad hemskt det lät) och jag hade typ längtat till skolan för jag trivs så himla bra. Jag har en jättebra klass, världens bästa klassföreståndare och skolan är helt okej. :D

Det är lite synd faktiskt att vi bara fick vara i skolan en sån kort tid efter ett jättelångt sommarlov, men apu är ju helt okej det också så jag ska sluta klaga och ser istället fram emot en lärorik höst och en härlig vårtermin. ;)

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0