Tisdag

Hej hej! :)

Jag kom hem för typ en timme sedan och på vägen hem sov alla typ, så jag satt och körde själv i min ensamhet och kunde inte ha radion på högsta volym och skrika med för då hade dom garanterat inte sovit längre. Livet är inte alltid roligt. ;)

Detta kan vara min sista vecka på OKG, hihi jag hoppas på det i alla fall. ;) Eller ja, jag trivs ju väldigt bra och det är kul att träffa en massa folk, men vägen dit är tråkig och man måste gå upp tidigt. Alla dessa säkerhetskontroller är inte heller så speciellt kul. Igår glömde jag ta av mig bältet så vakten sa: "Ja, antingen så tar du av dig skärpet elller byxorna. Det är bara till att välja." Haha kul, eller inte... Jag plockar hellre ut alla verktyg och skruv än att ta av mig byxorna. Fast det finns faktiskt folk som gör det, tro det eller ej.

Nästa vecka är det Kalmar och skolan som gäller. TACK OCH LOV! JAG LÄNGTAR! Är det någonstans jag vill bo sen så är det underbara Kalmar. :)

Efter det är det apu fram tills jul och då har jag blivit lovad att få va kvar på NCC. Jag kommer nog inte därifrån i första taget, utan dom håller nog ganska så hårt i mig. ;) Dock så är snart alla jobben klara så på apun kan jag hamna var som helst just nu. Antingen så får jag vara kvar på OKG på något ställe eller så blir det kanske arenan. Fy, dit vill jag verkligen inte. Visst, bo i Kalmar är härligt, men bara gå och skruva gips hela dagarna. Nej tack. Vi kanske har ett riktigt drömjobb på G, men chansen är tyvärr liten. Vi får se vad som händer, men jag håller i alla fall tummarna för det. :)

På tal om jobb så blev jag faktiskt erbjuden det i helgen. Han tyckte det var så kul med en tjej som ska bli snickare och sa att jag skulle höra av mig ifall jag inte hade något för dom kunde säkert anställa mig isåfall. Haha, kontakter är alltid bra, men NCC är nog min framtid. Det känns så just nu i alla fall. ;)

Idag har jag skruvat en massa skyltar med rumsnummer på dörrrarna, så vakterna ska hitta. Jag förstår dom för fy fasen vad dörrar det finns! Jag sprang omkring med en massa ritningar och en trådrulle (som jag snodde utav en elektriker) under armen och skruvade upp alla.

Jag har även hunnit med att bli dygnsur. Precis när det var lunch så skulle jag gå och se om jag hade någon jacka i skåpet, vilket jag inte hade. Så jag sprang med en varseltröja över huvudet till barracken. Det hjälpte dock inte för jag var dygnsur när jag kom fram och gubbarna tänkte ställa in hela mig i torkskåpet. Hade inte matsalen varit full med gubbar och lärlingar så hade jag slitit av mig byxorna för det bara rann om mig...

Så när jag hade ätit så var jag och bytte om till mina alldeles för stora byxor. Skärpet var nog typ virat två varv eller så. ;)

Nu ska jag byta om och sedan iväg och träna innebandy. :)

/Johanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0