Ända in i kaklet

Heejheej! :)

Den här arbetsveckan började ju...bra. Eller inte. 08:03 gick brandlarmet på grund utav den lilla söta lärlingen som stod och bilade bort kakel. Hmm, jag hörde inte ens larmet utan jag reagerade först när Lasse kom och knackade mig på axel och sa att brandlarmet hade gått. Vi har velat stänga av alla branddäckare på hela planet sedan förra veckan, men har inte fått det utan istället så ska vi bara täcka över dom med plast. Jag stod inne på en liten toalett och bilade och ingen utav oss visste ens att det var brandlarm där också, men nu vet vi det hehe...

Fyra männ kom med rökdykare, brandmänn och hela köret i hälarna och ISS:arna och dom andra entreprenörerna fick sig lite frisk luft på morgonkvisten.

Detta var dock inte den enda gången idag som brandkåren fick öva sig för Emil lyckades också få igång ett larm inne på vattenverket. NCC har verkligen varit populära idag! ;)

Jag har även agerat arbetsledare eller ja det räckte med en tillsägelse (snarare ett skämt) för att två ISS:are började bära spann med kakel och gips som skulle slängas uppe i conteinern. Det kallar jag respekt. :)

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0