Onsdag

Hejhej! :)

Jag sitter i pyjamasen och skriver på projektarbetet. När vi kom hem ifrån jobbet så åt vi en massa god mat och marängschwiss. Sedan kastade jag mig in i duschen för jag var skitig som en gris och hade kakelrester och damm i håret, öronen, näsan. Ja överallt och det är först när man tar av sig byggkläderna som man känner hur skitig man är. Duscha på jobbet skulle jag nog dock aldrig göra, utan det räcker med att byta om med 15 par ögon. ;)

Idag har vi varit inne på tvåan och rivit kakel och gips nere i ett duschrum. Det är typ bara till att gå loss med kobenet och bilmaskinen med all kraft man har. Jag lyckas alltid åka på dom här "finjobbben" med en massa mögel och så, men jag klagar inte för det kunde ha varit värre. Men visst känner man sig lite äcklig efter en dag där nere bland en massa skit och damm och män som har pissat typ överallt. Tro mig, jag vet. I en sån här bransch så får jag höra en hel del, men som sagt det kanske ligger något i det en arbetskamrat sa till mig idag: "Du måste ha ett jävligt starkt psyke, Johanna!" Medans alla gick och klagade på hur jävligt allt var och klagade på skitsaker, så försökte jag att istället peppa och tänka positivt. Däremot om jag har så starkt pyske vet jag väl inte riktigt om jag kan påstå...

Det kvittar dock hur jävligt det går på jobbet eller om man typ håller på att frysa ihjäl för allt det positiva väger alltid över. Jag är med världens härligaste gäng och skrattar typ konstant, så jag undrar när dom ska börja tröttna på mig... :P

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0