Skarpt läge

Förra veckan lyckades jag få hit brandkåren två gånger på jobbet. Inte så bra kanske. Båda gångerna så var det samma larm som utlöstes när jag stod och bilade bort kakel och så fort larmet går så blir det panik där ute. Ungefär halva okg stod ute på samlingstället och brandkåren kom, helt i onödan...

Vi ringer alltid och stänger av brandlarmet när vi ska börja jobba och så fort vi ska äta eller gå därifrån så måste det stängas på igen, så det blir ju självklart en hel del ringande om larmet. Tydligen så kan inte bevakningscentralen sköta det där för dom hade stängt på brandlarmet båda gångerna, trots att vi hade ringt och stängt av det så då är det ju inte så konstigt att det går och att det kommer rökdykare i all världens fart. Sen är det ju mindre kul att vara lärling för då låter det ju så bra att säga att det berodde på mig. Hehe, jag kan säga att jag får höra en hel del skämt om det där larmet nu ifrån olika håll. Hellre ökänd än okänd! ;)

Idag började det faktiskt att brinna på riktigt inne på aktivt sida på O1:an. Tydligen så brann det i något ventilationsutrymme och det var väldigt mycket svart rök som bolmade ut. Tre brandbilar kom, så då var det skarpt läge för en gångs skull. Dom lyckades släcka branden, men hela förmiddagen blev typ körd för ingen fick gå in så länge larmet gick.

Mycket ska man va med om! ;)

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0