Tisdag

Heej! :)

Trots att jag har världens bästa jobbarkompisar och tycker bra om alla, så är det verkligen stor skillnad med vem man jobbar med. En del (den lite yngre generationen ;)) ska ha med mig överallt och låter mig göra allt typ eller ja, det dom kan tycka va jobbigt (typ skära mattor, spika foder, bära på en massa grejer m.m). I början sa jag inte i från utan gillade läget, men det har jag börjat göra nu och så fort man ger tillbaka eller säger: "Det kan du göra själv!", så får man höra att man är kaxig. Alltså, ta allt detta med en nypa salt för i grund och botten så är det egentligen bara bus alltihopa och dom gillar att skoja med mig och självklart så ger dom mig inte alla "skitjobben", hehe.

Hur som helst: Sen finns det den "lite äldre generationen" som bryr sig mer om mig än vad båda mina föräldrar gör tillsammans typ. Haha dom är lite fjantiga med mig ibland och tjatar om att jag måste ha hjälmen på mig och hörselskydd och så fort vi ska gå ut och hämta något så får jag strikta order: "Ta på dig jackan nu Johanna, så du inte blir sjuk!". När jag ska bära lite tyngre saker så försöker dom oftast att hindra mig, men jag avskyr att bli särbehandlad och lyfter och bär ändån om det givetvis inte är för tungt. ;) Idag tillverkade dom även en fin liten låda som jag har i bilen att sitta på när vi åker runt. Det finns bara två säten fram, men nu så har jag en egen plats i mitten så det ser faktiskt lite roligt ut. :)

Med andra ord: Jag har verkligen hamnat med världens roligaste, snällaste och duktigaste jobbarkompisar som man kan tänka sig och dom är en stor anledning till varför man orkar att ta sig upp tidigt på morgonen och gå till jobbet. :)

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0