Wham!- Wake Me Up Before You Go-Go

Idag hittade jag en skiva i Tobbes bil som jag drog igång på högsta volym så hela bilen skakade och så körde vi igenom hela området. Tobbe vågade inte ens sänka, utan bara körde, Lasse drog ner rutan och jag satt i mitten och diggade och sjöng. Haha, jag kan säga att folk stirrade en aning och ISS:arna bara skakade på huvudet.

En utav våra arbetsledare stod och sa förrut idag att det var bra med en tjej i gänget som lugnade ner stämmningen lite, men jag tror det är tvärtom för lugnt är det verkligen inte när jag är med. ;)



/Johanna

Kommentarer
Postat av: Tomas Jonsson

Strindberg skriver om livet som inackorderad tillsammans med elva andra manliga studenter hos en prostinna. Men så händer det:



"Alla befunno sig punktligt vid frukosten iklädda sina bästa kläder, väl rakade, omsorgsfullt kammade; man konverserade, men man disputerade inte, som förr, över ett fyra alnar långt bord; man stojade inte, man talade med halvhög röst och försökte säga genialiteter för att ådraga sig uppmärksamhet mera genom det sagdas förträfflighet än genom röstens styrka; man var blyg, man överbjöd varandra i artigheter, man var onaturlig, tillgjord, dum – det satt två unga flickor vid bordet."



Apropå hur kvinnlig närvaro kan påverka oss män. Detta brukar jag med nöje berätta i elevgrupper med enbart killar, när stämningen tenderar att bli lite väl "manlig"...

2010-12-08 @ 23:51:49
URL: http://tomasrj.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hehe ja, det är helt otroligt egentligen hur påverkade vi blir utav varandra och det kan nog faktiskt vara bra ibland. ;)

2010-12-09 @ 19:24:04
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0