Torsdag

Heej! :)

Så var det torsdag igen och idag hade vi först svenska. Dom som inte hade gjort sina argumenterande tal av någon anledning gjorde dom, medans vi andra fick gå iväg och sätta oss någonstans och jobba med realismen. Var det någon som gjorde något? Svar nej, ingen varken orkade eller visste riktigt vad det var vi egentligen skulle göra...

Till sist var det religion och vi hade genomgång på kristendomen och mitt i lektionen så vänder sig Sonny om och frågar mig vad "De" betyder. Jag fattar ingenting och säger: "NT?". Han svarar: "Nej, vad betyder D-e???". Jag fattar fortfarande ingenting och säger att "NT" betyder "Nya testamentet". Vi satt där och viskade och försökte höra vad den ena sa. Sedan slutar Micke (läraren) att pratar och det blir knäpptyst och klassen lyssnar på oss istället och börjar till sist skratta. Sonny trodde alltså att "De" skulle vara en förkortning för något, men det ska alltså var "De 4 evangelisterna". Hahaha, det var faktiskt lite roligt, även om ni kanske inte förstår det... :P



Nu är jag hemma igen och ska gå ner och träna i "motionsrummet" en stund.

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0