Körkort 2 Juli 2010

1 Mars hade jag min första körlektion och nu fyra månader senare har jag äntligen mitt körkort! Det är en otrolig känsla och en väldig frihet.

Visst har det varit en lång resa och jag har slitits mellan hopp och förtvivlan. Haha, vilken mening det blev. ;)

Min körkskola kan jag bara prata gott om för den är jag helnöjd med och likaså min körlärare. Att jag skulle köra i Kalmar var en självklarhet eftersom jag bor där större delen. Körskolor däremot finns det gott om i Kalmar och jag hade inte en aning om vilken som kunde vara bra och man blev inte klokare av att fråga runt för alla gick på olika, så det var slumpen som avgjorde. ;)

Fast däremot har jag råkat ut för en hel del konstiga grejer i samband med körskolan som ni kanske har läst tidigare. ;) Folk som följer efter, raggare och även raggare genom telefonen. Hahaha ja, lustigt är det, men nu slipper jag det och istället är det jag som är ute och raggar med stereon på högsta volym. ;)

Men som sagt vägen hit var lång... Förra veckan, dagen innan midsommar körde jag upp i värsta rusningstrafiken. Det hela blev inte bättre av att jag fick en riktigt otrevlig tjej att köra upp med. Jag hade hört en hel del om henne så detta gjorde ju inte saken bättre. Dessutom var jag så otroligt nervös. Jag tyckte ändå att jag fixade det hela ganska så bra, men den här hemska tjejen ville tydligen bara sätta dit mig. Till slut så var jag så knäckt så jag ville bara gå ur bilen. Jag tror aldrig att jag har hatat en person på så kort tid och jag önskar inte ens att min värsta fiende stöter på henne. Snacka om att hon hade helt fel jobb!

Jag kuggade alltså första gången och hela midsommar var jag helt knäckt för det kändes så otroligt orättvist att jag skulle råka ut för en sån här idiot.

Så i fredags när jag skulle köra upp igen, hade jag egentligen inga som helst förhoppningar om hur det skulle gå, utan det fick bli som det blev. Den här tjejen som jag körde upp med första gången kom ut och jag tänkte NEJ, inte en gång till! Men det var en annan stackare som fick henne. Jag körde upp privat med en helt annan bil än körskolans eftersom Lasse har semester och den här gången hade jag världens snällaste kille. Han pratade med mig hela tiden och var tydlig med anvisningarna. När han sa att jag hade klarat det så trodde jag ju inte att det var sant och jag bara sprang ut ur bilen och hoppade upp och ner som en galning. :) Min syster Evelina var med och hon är helt klart det bästa stödet man kan ha, så det tackar jag för. ;)

Hela helgen är det jag som har kört med Hey Soul Sister på högsta volym. :)

Den här bilden tror jag är tagen i våras någon gång. ;)




Det har varit en hel del känslor i och med detta körkortet och Evelina har filmat lite, så någon gång ska jag klippa ihop allt så ni får se verkligheten, men så här i efterhand är det värt allt. ;)

/Johanna

Kommentarer
Postat av: Evelina

Det är ju tur att man kan vara till hjälp ibland ;)

2010-07-05 @ 09:44:15
Postat av: Johanna

Du är ofta till hjälp. ;)

2010-07-05 @ 18:21:45
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0