Skriven av Evelina

Den här fina texten satt Evelina och skrev på när hon väntade på mig när jag gjorde mitt teoriprov. Hon är verkligen en naturbegåvning på att skriva och särskilt rimma. :)

Förhoppningen var väl att min fina bubbla skulle stå klar till sommaren, men det är mer jobb än man tror och andra saker har fått gå före. Mitt mål är istället att få den färdig till nästa års "Bugrun" i Mantorp. Av alla hundratals bubblor vi såg där i år så var inte en endaste halvautomat och inte heller prickig, så det måste jag se till att ändra på! ;)

Till Johanna:

Det hela började när Johanna tittade på Blocket en da´.
Hon fick syn på en gammal VW bubbla och skrek: "Den vill jag ha!"
Bilen fanns långt borta, nästan uppe vid fjällen.
Det stoppade inte Johanna som pratade om den hela kvällen.

Efter några diskussioner köptes bilen,
och ett litet sällskap körde den långa milen.
Så kom bilen hem till Fliseryd en mörk kväll.
Johanna kramade alla och sa: "Tack, vad du är snäll!"

Dagen efter var det dags att provköra.
Evelina tryckte gasen i botten och Johanna skrek: "Nej, så får du inte göra!"
"Ta det försiktigt med min bil,
detta är en bubbla och den ska köras med stil!"

Bubblan körs ut till Glenns maskinhall.
Där plockas den isär och då syns bilens förfall.
Överallt, ja vart man än tittar, finns bara en massa rost.
Glenn skakar på huvudet och pappa känner sig helt lost.

Pappa suckar och tar sig för pannan.
"Vad har du hittat på nu, Johanna?
Flera av bilens delar måste vi kassera,
Du får leta efter nya på Tradera."

De köper sedan delar i rasande fart,
Johanna drömmer och tänker snart är det klart.
"Ta det lugnt", säger pappa. "Det är mycket som ska göras vid,
Ska det bli bra måste det få ta sin tid."

För att bilen ska bli färdig krävs mycket slit.
Johanna planerar och bestämmer att lacken ska vara röd och vit.
Lacken ska vara prickig och det ska också klädslen och de´.
Att bilen tillhör Johanna blir inte svårt att se.

När hon och bubblan sedan far fram på vägarna vänder sig folk om,
men Johanna bara ler och vinkar till dom.
Sen höjer hon volymen på musiken,
och drar vidare ut i trafiken.



/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0