Måndag

Hej! :)

Jaha ny vecka igen och det är även apu som gäller den här veckan också. Sen blir det jobb. Skillnaden mellan dom två sakerna är att jag kommer tjäna pengar, istället för att vara gratis arbetskraft, haha. ;)

På morgonen var vi först på "det riktiga bygget" eller vad ska jag kalla det egentligen... Och jag har märkt att det är väldigt lätt att gå vilse där inne med alla kontor, omklädningsrum, reception, säkerhetskontroller m.m så jag följer alltid någon hack i häl. ;) Tanken var att vi skulle sätta en karm och hänga dit några dörrar, men inget stämnde. Det är tydligen vanligt och det är egentligen inte så konstigt för det är nämligen olika tillverkare för dörrarna, karmarna och sidoskivorna, så det vore ju nästan ett under om allt stämnde. ;)

Efter frukosten gick vi in till CSV och det tar ju bara halva dagen för att komma in på andra sidan. Mobilen måste vi låsa in i särskilda skåp eftersom det är kamera i och sen ska man rensa byxorna på skärp och verktyg. Självklart så ska vakten börja prata med mig och jag är liksom så inne på att verkligen få ur allt ur fickorna och få av mig skärpet och skorna, så det är svårt att vara social samtidigt. Men vad jag förstod så hade han varit plåtslagare, men istället blivit vakt nu för någon skada och jag tror han tyckte det var kul med en tjej. ;)

Resten av dagen har vi hängt dit dörrar och satt golvsocklar och jag måste säga att tiden går väldigt snabbt och det är otroligt skönt. Dessvärre är man trött när man kommer hem och man orkar liksom inte göra så mycket, men det kanske är en vanesak. ;)

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0