Tisdag

Hej hej! :)

Idag skulle vi vara ute på det andra bygget och sätta lite dörrar och eftersom ingen av oss hade särskilt mycket verktyg på sig, så fick jag gå in och hämta det först på morgonen och eftersom det då var som mest folk i säkehetskontrollen så tog det en väldans tid. Några lustiga tyskar som antagligen var byggare eller elektriker glodde konstigt på mig och sa en massa på tyska som jag tyvärr inte hann att uppfatta.

När jag väl kom ut igen så letade jag efter David i typ en timme! Ja, alltså ni förstår inte hur jädra stort det är och man känner sig helt lost med alla dessa rum överallt. Jag trodde jag skulle få panik där ett tag och frågade varenda hantverkare om någon hade sett honom. Efter en massa spring i trappor och frågande så hittade jag honom i fordonskontrollen. Självklart det enda stället som jag inte hade letat på. ;)

Hur som helst; Vi satte i alla fall en karm och hängde dit dom tunga dörrarna och om några veckor ska hela alltet väck igen eftersom dom måste komma in med alla säkerhetsgrejer, så jag fattar egentligen inte varför vi gjorde allt detta besvär, men någon anledning fanns det tydligen. Brist på arbete kanske. ;)

Jag har i alla fall blivit lovad apu hela hösten och vintern på NCC och det känns väldigt bra. :D Jag har anställningsbevis tills september så det blir jobb efter semestern också. :) Platschefen sa även att han hade sagt till personalchefen att han skulle höja min lön eftersom jag var en utav dom få som jobbade. Detta tog jag som ett skämt eftersom han brukar skämta och skoja, men så var tydligen inte fallet... Haha ja, det återstår ju att se vad det blir av utav detta. ;)

Nu måste jag i alla fall sova!

Godnatt!

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0