"Det är så det är i verkligheten!"

Hej! :)

Idag hade jag först matte på morgonen och på onsdag har vi prov och alla hade glömt allt över lovet... Hur ska det gå? Det är verkligen hur mycket saker som helst att hålla reda på... :S

Sedan cyklade jag till nybygget och mötte Mats när jag skulle gå till barracken. Han låste upp och pratade om lite allt möjligt. Vi samlades och fick våra uppgifter. Jag, Mattias och Martin skulle sätta panel på en av bodarna, som ska levereras till någon. Det gick bra och när vi inte nådde längre föreslog Martin och jag att vi skulle ta en stege eller nått, men Mattias var helt inne på att bygga ställning, så det fick bli en Monsonsektion. Det var bara det att ställningen krånglade och trots att både Martin och Mattias hade byggt den innan så trodde jag ju att dom visste, men vi fick ihop den till slut. Dock så stod spirfötterna väldigt snett hur vi än gjorde och till slut så blev jag så trött på det och sa: "Så mycket arbete för sånt litet jobb!". Mattias svarade: "Men det är så det är i verkligheten, Johanna!". Haha, det är klart att jag vet det och sen när alla klagade över att det var så satans kallt om händerna, så utbrast Martin: "Men det är så det är i verkligheten!". Sen hörde vi den repliken resten av dagen...

Och nu ska vi se om ni kan se vad det är för fel på bilden nedan???



Ställningen står ju alldeles för långt ifrån väggen!!! Hur tänkte vi där egentligen? Förretsen, det var Mattias som skulle envisas med att ha dom långa spirorna för han trodde att det inte fanns några kortare, men det gjorde det ju såklart så vi fick riva allt och byta ut mot kortare spiror och skjuta in allt imot väggen. ;) För dom långa spirorna gick inte under taket, så det var därför ställningen hamnade så långt ifrån.

Hahah, fick se den här bilden när jag skulle lägga in dom på datorn och tänkte att jag tog väl ingen bild på Mattias, men detta bevisar ju bara hur han far runt hela tiden... ;)



Efter skolan hade jag min första körlektion och det gick faktiskt bättre än jag trodde! :D Jag körde inte på någon, körde inte i diket och lyckades heller inte med att köra på någon annan bil. Känns skönt att komma igång med det här nu. :D

Nu har jag ätit och ska hoppa in i duschen nu! :)

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0