Söndag

Hej! :)

Idag blev det också övningskörning. Vi var i Grönskog, Påskallavik, Oskarshamn och Finsjö och det gick mycket bättre igår för då fick jag inte motorstopp... Fy fan för manuell rent ut sagt! Ska det va så ska det va halvautomat som min fina ögonsten! ;) Men tyvärr så måste jag ju kunna köra manuell om jag någonsin ska få körkort, så det är bara till att gilla läget och försöka göra det bästa av situationen. ;)

Efter maten var jag hos Magda en sväng och vi har även varit ute och joggat. Nu har vi minsann kommit igång igen! Sakta MEN säkert!!! ;)

Och jag tror nog att vi båda har blivit lite hjärntvättade av det här eviga övningskörandet för när vi kom i kröken ifrån farmors sa Magda: "Här får jag alltid motorstopp". Precis innan hade vi börjat gå, så jag trodde alltså att hon var trött och tänkte:"Så kan man ju också uttrycka det", men hon menade ju såklart att hon alltid får motorstopp med bilen i kröken. ;) Resten av hemvägen körde vi: "Nu trampar vi ner kopplingen och lägger i trean. Sedan växlar vi upp till fyran..." Och visst gick det lite lättare att springa. ;)

Nu ska jag packa färdigt och se på tv:n.

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0