Tisdag

Hej! :)

Idag började jag inte förräns vid 12:20 och då hade vi idrott, fast vi var i en datasal och hade teori. Läraren pratade om kost och så och vi ska även göra ett arbete om det. Under en hel vecka ska vi skriva upp ALLT vi äter och sedan föra in det in något dataprogram och sedan göra en analys av allt.

Efter det cyklade jag upp till nybygget för där uppe har vi nämligen en kurs som heter utsättningar som ingår i ritteknikfördjupning. Vi är på en stor åker och sätter ut mått och så för hus.

Jag möttes dock av en väldigt ovanlig syn, målarna var på nybygget och byggde ställning. Dom håller annars alltid till på skolan inne i värmen, men dom här två veckorna har dom ställningsbyggnad och idag höll dom på med Hakin och alla jobbade tillsammans så dom var åtta personer, medans vi var fyra när vi byggde den. ;) Jag erbjöd mig att hjälp till för dom såg ut att behöva ha en till som kom och styrde upp att lite! ;) Dessutom är det mycket roligare att bygga ställning istället för att springa omkring på en lerig åker med måttband, stabbar, spett och slägga. Tyvärr så gick inte läraren med på det... ;)

Jag tycker dock att målarna kan vara lite mer på nybygget för det är så ensamt och tråkigt i min barrack. Tyvärr så är det alldeles för få tjejer på hela byggprogrammet. I varje årskur så är det några målartjejer och i trean är det en tjej som ska bli kakelsättare och sen så är det jag och en till tjej i ettan (tror jag) som går inriktningen husbyggnad, så på nybygget är jag alltid själv bland en massa killar. Detta är väl helt okej, men några fler tjejer skulle ju inte skada. ;)







/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0