Tisdag

Hej! :)

Som varje tisdag så hade vi sovmorgon till tio och jag övningskörde med pappa ut till Mönsterås och därifrån tog jag sedan bussen till Kalmar.

Väl framme i skolan var det prov som gällde i stolpverk och beklädnader och husets alla delar m.m. Helt ärligt så vet jag faktiskt inte hur det gick. Det var jättemånga frågor och en del kunde jag inte alls, men godkänd tror jag nog att jag blir i alla fall. ;)

Efter maten var det idrott och det är nog den tråkigaste lektionen på hela veckan. Vi skulle spela vollyboll och i en klass med nästan bara idrottsintresserade killar så handlar det inte om att ha roligt utan att vinna och typ krossa motståndarna och ja, det sa läraren också "Nu handlar det inte om att ha kul utan att vinna!". Typ något sånt skrek han så det ekade i sporthallen. Däremot så håller jag låg profil och gör mitt bästa utan att försöka ha ihjäl någon på cupen, det blir bäst så.;)

Till sist skulle våran grupp i ritteknikfördjupningen upp till nybygget efter idrotten. Där hade vi utsättningar med Jonas. Vi fick i uppgift att sätta ut måtten på ett hus på en stor tomt och ska fortsätta med det nästa tisdag.

Nu ska jag förbereda maten och försöka hinna med att träna i motionsrummet lite senare.

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0