Det finns mycket konstiga människor...

När jag hade körlektion, så tränade vi som sagt var på motorväg med på- och avfarter, högersvängar och vänstersvängar, ja allt möjligt helt enkelt. ;)

När jag skulle svänga ut ifrån rastaområdet och ut på motorvägen igen, så vinkar en man mot oss, så jag stannar bilen och Lasse tar ner rutan. Min första tanke var att den här mannen måste vara påverkad för han såg lite lustig ut och han vill säkert fråga om vägen eller något, men så var inte fallet...

Det första han sa till Lasse var: "Får jag fråga dig en sak? Varför lär du den här tjejen fel?". Alltså, varken Lasse eller jag fattade någonting. Sen började han tjafsa om att jag satt alldeles för nära ratten och stolen var alldeles för långt fram. Han menade på att man ska sitta med raka armar, som rallyförare. Hur fan han nu kan jämföra detta med rallyförare? Han påstod också att han hade följt oss ett tag och tittat på hur jag körde! Detta tycket jag kändes lite läskigt... Ofta någon förföljer en elev som övningskör!

Lasse förklarade lugnt och fint att jag satt precis som man skulle och att man inte ska sitta med raka armar för då kan man inte svänga, men till slut så blev vi ju nästan förbannade över hur han kan lägga sig i min körning och vi körde därifrån.

Och visst fasen blev man ställd av den här händelsen, men trots det så gick körningen väldigt bra! :)

Detta var verkligen en märklig situation och jag trodde faktiskt inte att folk förföljer och granskar när man övningskör, men som sagt; Det är en konstig värld vi lever i.

/Johanna

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ha ha, visste du inte att det finns ett moment i utbildningen som heter "Körning efter oväntad händelse"? :P

2010-05-05 @ 21:11:40
Postat av: Johanna

Haha, näe den delen hade jag nog missat då...:P

2010-05-05 @ 21:32:47
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/
Postat av: Tomas Jonsson

Det är så skönt att träffa människor som upplevt krig och förföljelse och som levt som flyktingar. De får en att förstå att det bara är fjantigt att exempelvis ha synpunkter på någons bilkörning eftersom det finns betydligt allvarligare saker man borde fundera över.



Man upphör aldrig att förvånas över mänskligheten och våra ilandsproblem. Hoppas inte du upplevde honom som alltför obehaglig!

2010-05-05 @ 21:42:31
URL: http://tomasrj.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ja, det är verkligen sanna ord. Vissa människor måste hela tiden hitta saker att klaga på och det är synd...



Dock så är detta något jag inte bryr mig speciellt mycket om eller tar åt mig av, men som du säger man slutar aldrig att förvånas över människor.

2010-05-05 @ 22:07:39
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0