Onsdag

Hej! :)

Jag är äntligen hemma igen efter en jobbig skoldag. :P Haha, så jobbig var den väl kanske inte, så jag ska sluta att överdriva. ;)

Det var som vanligt lika stressigt på morgonen i alla fall, men trots det så hann jag prata med Frida och Jenny en liten stund och vi bestämnde oss även för att paddla kanot på idrottsdagen nästa onsdag. Hihi, det kommer bli så kul alltså, om det bara blir bra väder så vi slipper ösregn. Förra året var det stekhett och jag hittade inlägget som jag skrev ifrån förra gången och jag sitter här och skrattar för mig själv, haha... :P

"Idag var det då alltså friluftsdag och Jenny och jag hade valt kanotorientering, men Frida hängde också med oss eftrsom att Tilda var sjuk. Jag och Jenny paddlade och Frida skötte kartan och tog även kort. :) Det första Jenny gjorde var att skvätta ner en kille så han blev dygnsur... Naturligtvis var det inte med meningen; Jenny bad om ursäkt, men trodde ändå att dom skulle skvätta ner oss som hämnd, så hon skrek "paddla på!" Haha, det var lite roligt. :P

Banan var rätt så lång och vi var till och med på andra sidan Ölandsbron, där det var rätt så djupt. Vi hade en väldans tur med vädret; sol och hur varmt som helst! :D SCHTEEEKIGT VÄRRE! ;)

När jag skulle springa upp på land och ta näst sista kontrollen går det förbi några pensionärer och plötsligt säger dom: "Här är det förbjudet att gå i land!" (På skoj alltså). Jenny trodde inte att dom skämtade med oss utan säger allvarligt "Men vi har orientering, så vi måste gå i land här!" Sedan börjar dom surra någonting om nakenbad och börjar gapflabba när jag "råkar" få ur mig ett svärord eftersom jag var tvungen att springa tillbaka och se om jag stämplade vid rätt kontroll eftersom det fanns två...
Vi lämnade den ön så snabbt vi kunde för dom där pensionärerna var ju lustiga alltså...

Vi tog alla kontroller och jag tycker att allting funkade väldigt bra och kul var det också! :D"


Som sagt var; Jag ser fram emot nästa onsdag. :D

Idag har jag haft matte, svenska och två lektioner i naturkunskap. Fy, det borde vara förbjudet alltså för det är så himla tråkigt... Sista lektionen var vi i halv klass och labbade med en massa frätande ämnen, så det var labbrock och glasögon som gällde. Dock så blir man ju inte lugnare utav det när Kristoffer håller på att skämta om att han "tappar" provröret på mig eller när han börjar prata om att händer trillar av och ögon som fräts sönder utav alla syror... Haha, ja jag säger då det. :P Jag lyckades i alla fall ha både händer och ögon i behåll. ;)

Nu blir det snart mat. :P

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0