Tisdag

Heeej! :)

Jag är tillbaks i "den stora staden" och det är lika skönt varje gång. När jag är hemma i Fliseryd så längtar jag hit ner och när jag är här så längtar jag hem... Hur det nu går ihop sig? Jag trivs ingenstans med andra ord. Jo, båda ställena har självklart sina fördelar och nackdelar och egentligen kan man inte jämföra Fliseryd och Kalmar för det är alldeles för stor skillnad och jag trivs med att bo lite här och lite där. Miljöombyte förnöjer, haha. ;)

Fast jag tror faktiskt att jag kommer bli galen om jag ska bo hemma heeeela sommaren och heeeela hösten/vintern på grund av apun och familjen kommer nog bli galna på mig. Haha, jag har förändrats sen jag flyttade hit på deltid, fast det kanske är positiv, vad vet jag? Men jag har nog blivit liiiite bortskämnd här nere med en massa god mat och en faster som ALLTID ställer upp och mer än så, så när jag kommer hem till Fliset händer det att jag blir gnällig. :P Haha, fråga min familj. ;)

Men men, jag måste verkligen ta vara på dom här tre sista veckorna här nere för jag kommer sakna det sedan...

Och jag kan villigt erkänna att jag kommer sakna skolan också, något enormt faktiskt. Inte allt plugg som vi har nu, men allt det andra. Det är faktiskt precis en månad idag kvar till skolavslutningen och sen är det bara ett endaste år kvar till studenten! Det är helt sjukt!

Nu har jag redan skrivit alldeles för mycket, men idag hade jag i alla fall en och en halvtimmes skoldag och jag kan säga att det var alldeles lagom. ;) Vi skrev prov och sen fick vi gå. Provet gick faktiskt mycket bättre än jag trodde så det var skönt och jag hoppas att alla mina uträkningar blev rätt, men det återstår att se. ;)

Efter skolan var jag inne på stan en snabbsväng och nu har jag gjort mat och ska hoppa in i duschen nu.

/Johanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0