Skratta bäst som skrattar sist...

Idag när Patrik och Emil var iväg och sågade till en fönsterbräda, så skruvade jag sockel och då kom även en utav målarna in och sa att jag skulle ringa Emil. Han påstod att han hade ringt nyss om någon fönsterbräda och om nått nummer. Jag tyckte det lät väldigt lurigt så jag trodde inte på honom först, men till slut så ringde jag upp Emil och ja där blev jag ju grundlurad.

Men har man jävlats med mig så kan man räkna med en hämnd och den kom snabbt. När jag stod och grejade med undertaket så skrek Emil: "Johaaaaannaaaa, nu har du en guldchans!", samtidigt som han viftade med målarens telefon i handen. Bland annat så skickade vi ett sms till en utav "målarcheferna" om att han skulle komma med några liter snickerifärg och sagt och gjort. Det tog inte ens tio minuter förrens han var där med massor utav färgburkar i olika kulörer, så vi dök snabbt in i ett rum och gömde oss. Då fick vi se i fönstret att Lasse kom i Hagbloms bilen. Hahaha, han hade jag också skrivit till och bad om penslar och rollers. Målarna fattade först ingenting förrens cheferna berättade om smsn och då utbrast han: "TELEFONEN!". Haha, till slut så stod alla och gapskrattade. Som grädden på moset så hade vi även skickat en liten "adventshälsning" till alla hans kontakter, så han har haft fullt upp med telefonsamtal hela dagen. ;)

Med andra ord: Hämnden var ljuv! :)

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0