Vilken dag!

Jag säger då det! Hahaha, dagen har varit helt sjuk egentligen...

Idag skulle jag vara med Lasse och Hille inne på ettan/tvåan och brandtäta i det ena "tyskbygget". Det finns två stora, höga byggnader. Typ som två torn, som ett tysk byggföretag har hand om och dom hyr även in NCC för en del grejer. När jag gick in där kändes det typ som om jag drömde eller något för det var jättelustigt med en massa trappor, en stor hiss, kala betongväggar och en massa rum som bara innehöll stora skåp med några elgrejer i.

Först vid kvart över åtta kom vi igång ordentligt för då hade ISS fått igång hissen och jag ska erkänna att jag gick fel när jag skulle upp en våning med isoleringen. Innanför vissa gränser var man även tvungen att ha blåa skoskydd som typ gick sönder med en gång, så fram tills frukost tror jag att vi använde upp cirka 5 par skoskydd var.

Efter frukosten när vi skulle in där igen, så hann vi inte dra tag i dörren förrens en tysk kom fram och pekade på dörren. Där stod det en lapp: "Building is closed to day". Nästan sämre engelska än min ju. Gubbarna fattade typ ingenting utan sa bara: "Vi måste in!". Så jag frågade tysken på engelska. Jag försökte med tyska först, men insåg rätt snabbt att jag antgaligen skulle göra bort mig. Min engelska är ju inte bra den heller, men jag lyckades få fram: "Can we go in and get our things?" och han svarde: "No,no,no!". Det var strul med arbetstillstånd, strömmen var väck i hela byggnaden och så höll dom på att lägga asfalt utanför, så vi vände på klacken och gick.

Resterande utav dagen bestod utav guidning på ettan/tvåan. Fy fasen så intressant det var alltså! Hille och Lasse visade allt som gick att visa. Bland annat silstationen och där inne var det hur mycket småfisk som helst! Jag tror aldrig att jag har sett så mycket fisk i hela mitt liv. Dom visade även en massa andra grejer och förklarade en massa, så det var jättemycket att ta in i huvudet.

Vi var även uppe på taken på båda "tyskbyggena". Alltså cirka 30 meter upp och vi såg ut över hela OKG, alla områdena runtomkring och havet. Det var så jäkla coolt! Jag har ju varit uppe på taket på CSV och tyckte det var rätt så häftigt, men det var ingenting jämfört med detta för nu såg man ju ut över det taket också och parkeringen som känns jättestor verkade så liten och obetydlig.

Jag tror även att jag har stött på ALLA som går att möta ute på OKG idag för vi har verkligen varit överallt och pratat med en hel del människor. Tyskarma var ju också lite småroliga. Haha när dom fick se mig och jag hälsade, så trodde jag att dom skulle tappa hakan eller nått och så uttittad har jag nog aldrig känt mig. Jag tror inte att jag vill veta vad dom sa på tyska, hehe. Det är bara till att le och vinka typ. ;)

Jag måste bara säga att jag är väldigt tacksam över att få vara på en sådan här speciell arbetsplats för ingen dag är den andra lik!

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0