Byggnadsnämnden?!

Igår blev jag tillfrågad om att sitta med i byggnadsnämnden eftersom pappa ska sluta på grund av att han måste hinna med jobbet. Han trodde givetvis inte att jag ville det och jag trodde att jag var för ung för det och att man typ behövde ha mer erfarenhet.

Efter att ha funderat över det idag så tycker jag det skulle vara intressant och jag ser det som en bra merit inom mitt yrkesval, så nu är jag nominerad (som om jag inte redan har fullt upp). Ifall jag kommer med så är det väl någon mening med det. Det är "bara" en kväll med möte och en heldag varje månad, där man går igenom alla anbud.

Nu ska jag försöka sova och jag undrar hur det ska gå eftersom Pepzi och jag sov bort halva dagen, men jag måste vara pigg tills imorgon för då är det jobb som gäller igen. Förhoppningsvis så blir det Palace också om jag bara mår bättre. :)

/Johanna

Kommentarer
Postat av: Tomas Jonsson

Det är en bra erfarenhet. Själv är jag på väg ut ur politiken. Jag har suttit fyra år i kulturnämnden i Oskarshamn, där jag bodde till 2002. Sedan åtta år i barn- och utbildningsnämnden i Mönsterås.



Kultur var roligt eftersom det är en frivillig verksamhet som inte regleras med lagar - dessutom nåt som sätter guldkant på tillvaron. Barn- och utbildningsnämnden handlar mycket om lagar och jag misstänker att byggnadsnämnden är ännu mer lagar, praxis och normer. Hoppas du får uppdraget!

2010-10-15 @ 09:12:53
URL: http://tomasrj.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ja detta låter intressant och isåfall så får jag se detta som en bra erfarenhet, precis som du säger.



Tack så mycket! :)

2010-10-15 @ 12:00:43
URL: http://hattiifnatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0