Min sista dag på OKG

I fredags var det som sagt var min sista dag på OKG för ett tag och gubbarna var så bedrövade. Enligt dom lät det som om vi aldrig mera skulle ses och att jag typ skulle flytta till Norrland eller så. Kommentarer som: "Packar du nu?", "Ta vara på sista färden i firmabilen nu!" och "Ska du lämna oss nu?", gjorde mig nästan rädd. Vi arbetar ju fortfarande inom samma koncern och enligt min magkänsla så tror jag att det inte var sista gången jag arbetade på OKG.

Min chef var i alla fall väldigt nöjd med mig och sa att jag har helt rätt inställning till det här och att jag får komma tillbaka när jag vill. Det blev så mycket positiva ord, så jag skämtade om att jag förmodligen hade valt rätt då och han svarade: "Jag kan garantera dig att du har valt rätt för det här är verkligen din grej!". Det är sånt som gör att man växer lite extra. ;)

Jag är så otroligt tacksam för att få vara på NCC och göra min praktik för det känns verkligen helt rätt och ALLA som jag har stött på och jobbat med är så trevliga. Drömmen är helt klart att få vara kvar även efter skolan, men ja det återstår ju att se. ;)

Imorgon ska jag in på byggservice i Oskarshamn och vi ska gjuta en platta till en maskinhall ute i skogen någonstans, så det blir spännande för formning och gjutning har jag inte mycket erfarenhet utav mer än det vi har gjort i skolan, som jag tyckte var väldigt roligt i alla fall. :)



/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0