NCC- förvänta lite mer

Idag började det nya jobbet inne på byggservice i Oskarshamn. Jag, Ronny och David är i Basebo och ska gjuta en platta till en maskinhall. Det är en väldig skillnad ifrån OKG alltså. När vi kom in i barracken och skulle sätta oss ner och äta frukost så utbrister David: "Johanna, du som hade möjligheten att välja. Varför valde du det här?". Haha ja, det är kanske inte den allra fräschaste barracken, men jag tycker det är viktigt att få ett riktigt jobb. OKG är en väldigt speciell arbetsplats med en massa säkerhetsgrejer och inget får hända, utan allt ska gå lugnt till och man blir rätt lat ganska så fort.

Jag tycker det är skönt att få komma ut i friska luften ett tag istället för mögelsanering och slippa alla säkerhetskontroller och hälsa på en massa okända människor varje dag. Nu träffar vi inte på mer än en och en annan älg. ;) Och framför allt få ett riktigt jobb! Det känns som det var en evighet sen jag drog i en spik.

Tobias tyckte att jag skulle ta med mig traktorn eller grävmaskinen hem, men jag tycker att vi har så det räcker. ;)









Observera NCC:s nya färg. Visst är det cool. ;)





/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0