OKG för en dag

Okej, nu vet jag varför jag inte ville vara kvar på OKG. Man måste gå upp jättetidigt och åka en dötråkig väg som dessutom känns som världens längsta och alla dessa jäkla kontroller.

När vi skulle in i dag på morgonen så var det givetvis jättemycket folk och jag hade världens största och tyngsta väska typ och nycklar och en massa andra viktiga grejer som jag skulle hålla reda på, men det var inte så lätt för skorna var krångliga att få av och så skulle man hinna hälsa och prata med alla bekanta samtidigt som jag skulle gå igenom sentinellen och även blåsa. (Observera den extremt långa meningen, hur fasen kunde jag få MVG i svenska A?)

Jaja, jag blev typ livrädd och tänkte: "Okej, nu kan jag ta mitt pick och pack och gå igen för det kommer visa rött." Jag hade nämligen knarkat halstabletter på vägen ut och man har ju hört en del säga att det kan visa på blåskontroller också. Hur som helst så kom jag i alla fall in och det märks att det är revision nu för herregud vad folk det är överallt!

Idag har vi fixat några besiktningsanmräkningar och röjt ur barrackerna, ganska chill med andra ord. Klättrat lite på taket, skruvat några skivor, lyft astunga dörrar (David sa det: Okej Johanna, ta det lugnt nu. Det är bara 25 000 kronor vi håller i nu!), diskat lite kaffebryggare, pratat lite skit med elektrikerna, sett en massa snygga ställningsbyggare. Ja, OKG är ett härligt ställe om man inte tänker på sakerna som jag nämnde ovan. ;)

Jag träffade även på några NCC:are. :) Raimo undrade om han såg rätt när han fick se mig och Tobbe och Blodfattig kom farandes i Norisolbilen och tutade på mig och såg både förvånade och glada ut. :)

Nu är även mamma på OKG och ja egentligen så fattar jag inte varför jag inte valde att stanna på OKG, på mögelsaneringen för både mamma och pappa är på trean och jobbar. Det var ganska så bra när jag var där också för ifall det blev alldeles för tråkigt så kunde man bara ta hissen upp till pappas kontor och kolla datorn eller sno en frukt. :P Dessutom så känner ju pappa nästan varenda en så ifall man behövde något så kunde han fixa det mesta, men ja det kan ju vara bra att få komma ut i verkligheten också. ;)

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0