See me falling...

Idag ramlade jag ner ifrån en ställning på jobbet och jag hoppas att det både var första och sista gången...

Jag stod och skruvade gips på en rullställning och tydligen så var inte alla hjulen låsta för när jag tryckte ifrån så åkte ställningen ut och jag ramlade ner mellan väggen och ställningen. Jag hann knappt reagera och det blev typ svart i några sekunder och jag tänkte typ vad är det som händer. Min snälla jobbarkompis slängde sig över mig och undrade om jag kunde andas. Jag blev så rädd och chockad, men kunde resa mig upp och fattade nog inte riktigt vad som hade hänt. Min stackars jobbarkompis blev rädd han också och tagen utav händelsen och sa det: "Ja, jag vet inte vad jag hade gjort om du hade börjat gråta Johanna, utan jag hade nog fått ännu mera panik."

Både min arbetsledare och platschef kom direkt efteråt och kollade till så att jag levde och tillbudet är anmält.

Så här efteråt så har jag ont i ena sidan och bröstkorgen. Mitt ena smalben är helt blått och nästan dubbelt så stort som det andra benet. Jag kunde inte knäppa stöveln helt när jag skulle gå hem och vänsterarmbåge är svullen den också. Förhoppningsvis så går allt detta över, men det är klart att man blir lite skakis.

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0