Möglisch

Jag brukar ju säga äcklisch så nu blir det även möglisch, haha. Om jag inte minns fel så tror jag att det typ betyder möjligtvis eller något liknande på tyska. Jag syftar däremot på allt mögel, eller "möggel" som en del säger, som vi har på jobbet. ;)

Från och med den här veckan är vårat gäng, som egentligen tillhör Tobias, inlånade till en annan chef inne på OKG, så just nu tillhör vi det andra NCCgänget. Det är cirka 20 man och jag trivs så himla bra och alla är verkligen jättesnälla och trevliga. Jag måste säga att min apu (och ja även sommarjobb) är över förväntan hittills. :)

Nu är det mögelsanering som gäller (för er som inte har förstått det) inne på trean, där pappa har sitt kontor. Vi ska riva ut några gamla kontor för dom har varit angripna utav mögel i mer än tio år, så ja då kanske ni förstår att det har blivit en hel del mögel.

Om man kommer in till oss så kan man nästan tro att man ha kommit till månen eller något liknande för vi går omkring med hjälmar med visir och en stor duk, så man är helt instängd. Från hjälmen går det sedan en slang till ett filter som blåser in luft. Filtret går på batterier så när det är slut tar även luften slut och det börjar pipa som fan inne i den där hjälmen, så då måste man springa och byta batterier så det går att andas igen. Man känner sig verkligen som värtsa astronauten när man går omkring med all skyddsutrustning på. Mitt bälte däremot, som håller i batteriet och filtrena är alldeles för stort, trots att jag har dragit åt det så lång in det bara går. Så jag blir typ baktung, haha. :P

Idag har vi rivit bort mattor och mellanväggarna och jobbet är beräknat fram tills jul, men förhoppningsvis så har jag hamnat på byggservice i Oskarshamn innan dess. ;)

Jag skulle kunna skriva tusen grejer till om hela den här dagen, men det orkar jag inte så istället ska jag sova nu. ;)

Godnatt!

/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0